Každý, kto niečo tvorí, zažil momenty, keď to množstvo nápadov a náruživosť opadli ako jesenné lístie zo stromov. Čistú myseľ vystriedal zamračený obláčik, z ktorého už ani nezapršalo. Stačí len tak čakať, kým sa opäť vyjasní…Alebo sa to dá hacknúť?

Dnes sa dá hacknúť takmer všetko, tak prečo by sme nevybabrali s našou tvorivosťou, ktorej sa občas nechce. No priznajme si – na povel nevytvoril ešte nikto nič prevratné. Viete si predstaviť, že tie najlepšie diela by Mozart tvoril s tým, že do hodiny ich musí mať? Sotva. Keď to nejde, budete ešte viac v strese a zablokujete sa na ďalší týždeň. To by bola pohroma (aspoň pre mňa).

Dobrá správa však je, že nemusíte čakať, kým sa vaša mozgová kôra naštartuje. Inšpirácia na nás našťastie číha z pravého aj z ľavého rohu, len treba otvoriť oči. Existuje veľa dobrých spôsobov, ako nenechať počas dočasného výpadku zapadnúť blog prachom.

V tomto článku som opísala tie, ktoré fungujú mne. Možno niektoré z nich používate, iné sa vám vôbec neosvedčili. Nájdite si v nich, čo vás nakopne tou najlepšou legálnou formou. 🙂

dreamstime_m_33259584

1. Spýtajte sa zákazníkov (čitateľov)

Máte rozbehnutý blog, na ktorom ste si vybudovali publikum? Opýtajte sa svojich čitateľov, aké témy by ich na blogu zaujímali. Spravte jednoduchú anketu alebo sa spýtajte cez status na svojom Facebookovom profile. Nechajte, nech rozhodnú za vás tí, pre ktorých obsah tvoríte.

2. Inšpirujte sa konkurenciou

Konkurencia je cenným zdrojom poznania. Pozrite sa na ich témy článkov, ale aj na formu a spracovanie. Témy, ktorým sa na blogu darilo, ľudí zaujímajú a tie, ktorým sa nedarilo, by sa dali spracovať lepšie. Patent na témy článkov ešte nikto nevymyslel, a preto neváhajte a inšpirujte sa inými.

3. App.buzzsumo.com

Na tejto stránke si viete pomocou kľúčového slova vyhľadať najúspešnejšie zahraničné články, videá či infografiky. Úspešnosť sa hodnotí podľa počtu zdieľaní na sociálnych sieťach. Môžete si vyfiltrovať napríklad iba najúspešnejšie články podľa zdieľaní na Facebooku. V bezplatnej verzii vám aplikácia zobrazí obmedzený počet webov.

Zadajte kľúčové slovo, napríklad „healthy lifestyle” alebo názov domény „forbes.com”, a inšpirujte sa témami, spracovaním alebo formou článkov. Stránka vám však nepomôže pri hľadaní špecifických kľúčových slov.

 

Screenshot 2015-12-14 16.38.20 (2)

4. Iná forma obsahu

Kto povedal, že blogový obsah by mal mať iba formu článku? Oslovte človeka, ktorý má čo k vašej oblasti povedať a spravte s ním rozhovor. Rozhovor môže v preklade znamenať posedenie pri kávičke so známym, ktorý je odborníkom na istú tému. Rozhovor môžete prepísať formou otázka – odpoveď, no zároveň viete niektoré pasáže použiť v ďalších článkoch. Okoreníte ich o ďalší element – citáty, čo vždy zvyšuje dôveryhodnosť vašej značky i článku. Prelúskajte všetky kontakty a určite nájdete ľudí, ktorí sú pre váš blog zaujímaví.

Príklad: Ponúkate kurzy komunikácie a zlepšenia soft skills. Vyskladajte článok, na ktorom sa budú podieľať všetci lektori, napr. „10 tipov na samoštúdium od našich lektorov”. Môžete uviesť tipy na knižky alebo iný zdroj vzdelávania, ktoré súvisia s hlavným predmetom kurzov.

5. Príbehy, príbehy, príbehy

My, ľudia, odjakživa milujeme rozprávanie príbehov. Ak neviete, čo ďalej na blogu písať, spravte si dobrodružný trip do svojich skúseností a povedzte o nich.

  • Čím by ste mohli iných inšpirovať?
  • Akou svojou skúsenosťou druhým pomôžete?
  • Aký problém/dilemu im vyriešite?

Opíšte svoju skúsenosť, či už bola pozitívna, alebo negatívna. Nebojte sa toho, že poodkryjete kus zo seba. Tí, ktorí sa o vaše produkty/služby zaujímajú, to ocenia a tí, ktorí vás hejtujú, nie sú vaša cieľová skupina. Ak vyjdete s niečím, čo sa vám nepodarilo a dokážete tým iných inšpirovať, bude to rovnako dobré, ako keby ste prezentovali svoj úspech.

6. Buďte osobní

Úprimnosť a opisovanie vlastných skúseností spolu súvisia. Namiesto všeobecných právd vyjadrite názory a postoje. V prvej osobe, vo svojom mene. Napíšte o aktuálnych témach a pridajte k nim svoj názor. Aj titulky môžete koncipovať v prvej osobe. Autentická komunikácia k zákazníkom vás posunie v ich očiach o priečku vyššie.

dreamstime_m_46336781

7. Followujte opinion lídrov vo svojej oblasti

Pravidelne si pozerám články na Copyblogger.com, z ktorých sa vždy dozviem niečo nové o content marketingu, SEO alebo všeobecne o písaní. Upútali ma rôznymi formátmi obsahu a kvalitnými zdrojmi pre ďalšie vzdelávanie.

8. Quora.com

Keď som hľadala dodatočné zdroje k článku, položila som Quore otázku:

Screenshot 2015-12-15 13.23.59 (2)

 

Na stránke sa mi zobrazilo 11 odpovedí od používateľov internetu – prevažne blogerov, podnikateľov, dizajnérov alebo analytikov. Quora funguje na princípe zdieľania vedomostí medzi bežnými ľuďmi. Nájdete tam zoskupených množstvo otázok a odpovedí z rôznych sfér. Stačí do vyhľadávača zadať otázku alebo kľúčové slovo a hľadať v témach.

9. Komentáre na sociálnych sieťach

Opäť a znovu sa vraciam k ľuďom, pre ktorých články vymýšľate. Zabrowsujte na miestach, kde sa vaše persóny nachádzajú a kde diskutujú. Pozrite sa na témy, ktoré ich zaujímajú a problémy, ktoré ich trápia. Ak to u vás na sociálnych sieťach žije, to isté môžete spraviť aj tam, stačí sa len pohrabať medzi komentármi a „započúvať” sa do konverzácií.

dreamstime_m_34626635

10. Často kladené otázky

Ak ste vy sami predajcami produktu alebo služby, spíšte si najčastejšie otázky, ktoré sa vás zákazníci pýtajú. Ak pracujete vo firme na marketingovom oddelení a podieľate sa na tvorbe blogu, spýtajte sa obchodného konzultanta. Zozbierate minimálne 10 tém na blog. Zaručene.

11. Všetky nápady si píšte

Nenúťte ma, aby som si predstavila život bez svojich zápisníkov. Mám ich tak tri, štyri (je možné, že aj viac). Jeden na denné tasky, druhý na nápady, tretí na projekty. Okrem toho si všetky stránky a všetok obsah, ktoré ma oslovili, ukladám do GetPocket-u. Neviem prečo, ale offlinové notesy nikdy z môjho života nezmiznú. Chvalabohu, že si to môžem dovoliť – mám veľkú kabelku. 🙂

 

dreamstime_m_6536822

12. Buďte šťastní a oddýchnutí

Pri dnešnom pracovnom nasadení a potrebe efektivity sa treba poriadne odreagovať a v pokoji si dopriať vianočný punč, horúcu čokoládu alebo chvíľku len pre seba. Keď si vybijete energiu tancom, smiechom alebo stretnutiami s dobrými priateľmi, budete viac fresh. Mne sa osvedčilo ničnerobenie, meditácia, šport a hranie na hudobný nástroj.

A to najjednoduchšie na záver. Buďte opäť deťmi. Väčšina z vás už určite počula o antistresových omaľovávankách. Neviem, či ma zbavujú stresu, ale myšlienok na povinnosti a predvianočného zhonu určite áno. 🙂 Takto mi zdobia pracovný stôl, odkedy som ich dostala a čarbem si do nich, keď potrebujem reset.

 

12341466_10204301604813968_9053515253541149041_n

Tak teda žiadne výhovorky, inšpirácie je všade naokolo dosť. A keby vám niekedy chýbala motivácia, pozrite si infografiku od Briana Clarka, zakladateľa Copyblogger.com.

Do písania. 🙂