Po roku sa opäť americkí športoví nadšenci usadili do barov, obývačiek a kdekoľvek ku obrazovke, aby si vypili pivo pri finále Superbowlu 2015. Hoci oproti MS vo futbale, ktoré sleduje takmer miliarda ľudí po celom svete, je len niečo cez 100-miliónová sledovanosť finále súťaže amerického futbalu malá hŕstka, no pre svet TV reklamy je to obrovská oslava. 30 sekúnd vás vyjde na 4,5 milióna dolárov, takže si poriadne rozmyslíte, čím sa budete prezentovať. Prezrel som si všetky reklamy, ktoré boli počas priameho prenosu odvysielané a vybral 10 najzaujímavejších z nich.

 

Nemý Nissan, nadopovaný Fiat, Mercedes v džungli a 100-ročný Dodge

Klient: Nissan
Agentúra: TBWA/Chiat/Day, Los Angeles
Zaujalo nás: TV spot bez jediného slova založený, ako veľa z ostatných, na emócii a vzťahu medzi otcom a synom. Doplnený skvelou hudbou.

 

Klient: Fiat
Agentúra: The Richards Group
Zaujalo nás: Postarší pár sa chystá na ľúbostný akt, pri ktorom sa už partner nezaobíde bez modrej pilulky-pomocníčky. Tú si rutinne hádže do úst, no netrafí a pilulka putuje talianskym mestečkom, až kým po akčných scénach nepristane v nádrži Fiatu 500. Auto efektne zrobustnie a vzbudí obdiv okoloidúcich dám (v každom veku). Takto svetu predstavil Fiat svoj model 500X.

 

Klient: Dodge
Agentúra: Wieden + Kennedy
Zaujalo nás: Dodge oslavuje storočnicu, tak si poprial ešte ďalších skvelých 100 rokov. Aby v tom nebol sám, prizval si ľudí, ktorí už majú stovku za sebou, nech sa každý z nich vyjadrí, čo je v živote dôležité. Razí z nich skúsenosť, emócia, rešpekt, ktorú verne odovzdávajú divákom.

 

Klient: Mercedes-Benz
Agentúra: Merkley & Partners
Zaujalo nás: „It’s no fairytale!“ – znie claim Mercedesu. Do rozprávky nás vtiahli vytvoreným svetom prírody a zvieratiek, kde si to v bežeckom súboji rozdali korytnačka so zajacom. Najpomalší tvor na svete nemal šancu, až pokým neobjavil továreň s novým Mercedesom AMG GT…

 

 

Liam Neeson v reklame na hru Clash of Clans

Klient: Clash of Clans
Agentúra: Barton F. Graf 9000.
Zaujalo nás: Veľkou novinkou boli reklamy na mobilné hry. Z nich najviac zarezonovala hra Clash of Clans, výborne využívajúc herca Liam-a Neeson-a s nezameniteľným hlasom.

 

Klient: Nationwide
Agentúra: Ogilvy & Mather
Zaujalo nás: Chlapec, ktorý nikdy nevyrástol, nenaučil sa bicyklovať, lietať a nikdy sa nemohol plaviť s najlepším kamarátom na šírom mori. Spot zapadá do kampane „Make Safe Happen” poisťovne Nationwide.

 

Súboj pív, mexické avokádo a láskyplný McDonald’s

Klient: Bud Light
Agentúra: Energy BBDO
Zaujalo nás: Dôverne známu hru pretvorili v agentúre Energy BBDO do offline zábavy, ktorú efektne spracovali do videa. To prinieslo „nadupaný zážitok“ aj milióny divákov, nielen pre samotného Pac-Mana.

 

Klient: Budweiser
Zaujalo nás: Budweiser si na finále Superbowlu 2015 nachystal rovno dve reklamy. Prvá, „zvieratkovská“, inšpirovaná minuloročným spotom, obletela svet ihneď, čo sa dalo čakať. Druhá, mala podľa mňa za cieľ osloviť mladšieho diváka, čo demonštrovala moderným, nadupaným spracovaním. Kvalitné zábery, energická hudba, úderné slogany na celý obraz.

 

Klient: Avocados From Mexico
Agentúra: GSD&M
Zaujalo nás: Avokáda z Mexika sa odlíšili od zvyšku vyslovene športovou tematikou draftu. Zinscenovali prvý draft v histórii, keď sa vyberali prvé rastliny a živočíchy do jednotlivých častí sveta. Avokádo, podľa očakávaní, pripadlo práve Mexiku, vraj preto je práve odtiaľ to najchutnejšie.

 

Klient: McDonald’s
Agentúra: Publicis Groupe’s Leo Burnett
Zaujalo nás: Najznámejší fastfoodový reťazec na svete zaútočil priamo na city. Ženám, mužom, deťom, jednoducho každému. Natiahol efekt svojej reklamy na 2 týždne a oznámil, že na vybraných miestach sa bude „platiť láskou“. Miesto účtu vás obsluha vyzve, aby ste zavolali mame a povedali, ako veľmi ju milujete alebo objali svoje dieťa, s ktorým ste vošli do fastfoodu a povedali mu, prečo a ako veľmi ho máte radi.

Všetky reklamy si môžete pozrieť na Adweeku, je ich skutočne dosť, tak prajem veľa síl.

Ak ste ich už videli dosť, ktorá je vaším favoritom?