Ste hladní po novinkách v social media marketingu? Päť najdôležitejších za október nájdete v tomto blogu.

Messenger, kľúč ku konverziám?

Z Messengera sa postupne stáva ďalšia platforma, ktorá vníma pribúdajúcu skupinu aktívnych používateľov, a tým sa prirodzene vytvára priestor aj pre značky. Komunikácia so značkou cez Messenger je pohodlnejšia, rýchla, dostupná a spätná väzba je zväčša okamžitá.

Facebook sa v minulosti snažil používateľov priviesť do prostredia Messengera cez klasické bannerové preklikové reklamy. Facebook teraz pripravuje ich rozšírenie. Pôjde o formát stories, z ktorého sa dostanete priamo do messenger konverzácie so značkou. A ak k tomu pridáme funkciu chatbotov, tak to vyzerá celkom sľubne. Myslím, že to bude skvelý formát pre e-shopy a remarketing. Ak sa nám podarí dostať používateľov do konverzácie so značkou, stačí len krôčik k tomu, aby sme z nej dostali konverzie. Kľúčovým krokom bude vytvorenie pútavých a vizuálne zaujímavých stories, ktoré nám používateľov privedú do oblasti Messengera.

Okrem toho nám Facebook pripraví šablónu pre vytváranie kreatívnych reklamných stories.

Video na Instagrame = kľúč k úspechu

Tvoríme obsah, aby sme získali väčší dosah, nových fanúšikov a v konečnom bode, zvýšili svoje predaje. Aký obsah tvoriť, aby sme mali zelené čísla? Všeobecný návod neexistuje, ale môžeme sa odraziť od doterajších zistení.

Ľudia vo všeobecnosti viac a viac obľubujú videoobsah, ktorý je, samozrejme, niečím hodnotný. Podľa pozorovaní vieme, že 69 % používateľov Instagramu trávi čas sledovaním videí a 31 % ľudí vďaka videoreklame vykonalo akciu (nákup). Z toho 21 % tak urobilo na základe videoreklamy v in-stream a zvyšných 12 % v Stories. Najväčšia konzumácia videí je v priemere od 20 – 23 h. Medzi najsledovanejší a najvyhľadávanejší obsah patria návody. A najväčšiu časť publika na Instagrame tvoria používatelia v rozmedzí od 18 – 35 rokov.

Uvedené štatistiky by mali byť dostatočne hodnotné na to, aby sme dokázali vytvoriť kvalitný obsah, ktorý nám pomôže dosiahnuť naše KPIs. Položte si otázky:

  • Je Instagram relevantné miesto pre moju reklamu?
  • Kto je moje publikum?
  • Čo ho zaujíma?
  • V ktoré hodiny je moje publikum na Instagrame najčastejšie?

Ak si dokážete zodpovedať tieto otázky, stačí si len vybrať správnu tému, vytvoriť pútavé video a použiť vhodný formát. Pri promovaní videa nezabúdajme aj na Explore tab, kde svoj čas na Instagrame trávi takmer štvrtina používateľov.

Instagram v čiernom šate

Rovnako ako Messenger a Facebook, aj Instagram prichádza s novým dark-lookom. Šetriť batériu a tiež zrak bude zatiaľ len tým, ktorí používajú systém iOS13. My ostatní si budeme zrejme musieť ešte počkať.

Úprava LiveStreamu priamo vo Facebooku

Ten, kto aspoň raz vyskúšal LiveStream, vie, že nič nejde úplne hladko a vždy sa vyskytnú scény, ktoré by vo svojom streame radšej nemal. Facebook preto prichádza s novinkou, kde si môžete svoj LiveStream upraviť a otestovať ešte predtým, než ho pustíte von. Áno, existujú rôzne tooly na úpravu LiveStream videí, ktoré však nie vždy fungovali tak, ako sme chceli. Táto nová funkcia bude priamo vo Facebooku a vďaka nej si video otestujete na vašej stránke, kde ho budú vidieť len administrátori a editori. Rovnako budete môcť odstrihnúť časti, ktoré publikovať nechcete. Keď budete s videom spokojní, spustíte živé vysielanie a budete čakať na interakcie. 🙂

Bohatšie Creator Studio

Nedávno sme písali o tom, že Facebook spustil výbornú aplikáciu Creator Studio, ktorá nám umožňuje plánovanie príspevkov na Facebook ale aj Instagram. Prešlo niekoľko týždňov a môžeme sa tešiť rozšíreným funkciám.

Okrem plánovania príspevkov budeme môcť plánovať aj IG TV videá a všetok obsah môžeme plánovať až na 6 mesiacov dopredu. Pri automatickom pridávaní titulkov pribudne aj ďalších 13 svetových jazykov.

Ďalšia funkcia bude hodnotiť obsah na základe distribúcií. Táto metrika bude porovnávať skóre príspevku s priemerným skóre všetkých historických príspevkov na vašej stránke. Okrem toho, Creator Studio pripravuje aj novú vizualizáciu, kde pribudnú grafy, vďaka ktorým si môžeme jednoducho vyhodnocovať úspešnosť príspevkov a sledovať, ktoré témy fanúšikov zaujali viac a ktoré menej.

Urobili vám niektoré z noviniek radosť? Mne rozhodne áno. Prajem vám, aby ste ich vo svojom biznise využili čo najefektívnejšie. Na ďalšie horúce novinky sa môžete tešiť v ďalšom už novembrovom blogu.