Robíte PPC kampaň ale nie ste úplne spokojný s výsledkami? Prípadne viete, že na web vám príde veľké množstvo užívateľov ale neprebieha žiadna konverzia?

Skúsili ste už niekedy remarketing alebo viete vlastne o čo ide?
Čo je remarketing v Google AdWords:
Remarketing je cielenie reklamy na užívateľov, ktorí už boli na vašom webe a správali sa podľa nejakých predpokladov. Cielenie reklamy na týchto užívateľov je možné v obsahovej sieti Google AdSense.

Príklad: Prídem na web VASWEB.SK, pozriem si produkty, kontakt a zavriem prehliadač – nič som nenakúpil iba viem, že VASWEB.SK existuje a možno ma aj niečo zaujalo ale potreboval som odísť od PC, momentálne nemám peniaze alebo z nejakého dôvodu som proste nevykonal konverziu – nákup.

Na druhý deň idem na stránku ZAUJIMAVYMAGAZIN.SK, kde chodím pravidelne a pozerám si tam zaujímavé články. Na tomto webe má majiteľ stránky nastavený Google AdSense – čiže jeho stránka zobrazuje reklamy, ktoré sú v Google AdWords nastavené pre zobrazovanie v reklamnej sieti. A práve v týchto reklamách sa mi zobrazí reklama na VASWEB.SK aj s produktami, ktoré som si pozeral. Takýmto spôsobom sa mi môže eshop pripomínať až pokiaľ nespravím nákup.

Remarketing vám teda pomôže ku konverzii za oveľa nižšie náklady ako pri klasickej kampani, pretože cielite na užívateľov, ktorí už chceli nakúpiť ale z nejakého dôvodu tak nespravili. Prípadne cielite na užívateľov, ktorí už u vás nakúpili a teda poznajú váš produkt a je jednoduchšie im predať nový produkt.

Pre dobrú remarketingovú kampaň je dôležité zvoliť si správnu stratégiu. Asi by nebolo moc efektívne keby ste užívateľom, ktorí si pozerali na vašom eshope sekciu „ženské spodné prádlo“ zobrazovali reklamu na pánske košele, ktoré tiež predávate.

Tipy na remarketingové stratégie:

  • Pripomenutie sa užívateľom, ktorí nenakúpili
  • Pripomenutie produktu, ktorý mal užívateľ v nákupnom košíku ale nenakúpil
  • Propagácia nového produktu alebo novej kolekcie všetkým užívateľom, ktorí už váš web poznajú
  • Pravidelné pripomínanie produktov, ktoré sú spotrebné (napr. krmivo pre psy – vieme, že jedno 15kg balenie sa spotrebuje za cca 2 týždne tak nastavíme remarketing tak aby sa za 10 dní od nákupu začala zobrazovať reklama)
  • Odporúčanie doplnkov k produktu (niekto si kúpi lyže, tak mu budeme zobrazovať reklamu na lyžiarske rukavice, alebo vosk na lyže a podobne)

 

Podľa výsledkov jednej českej remarketingovej kampane pre nemenovaný eshop remarketingová kampaň päť násobne zvýšila konverzie pričom cena za konverziu bola o 30% nižšia ako pri reklamách vo vyhľadávaní Google a o 78% nižšia ako cena reklamy v reklamnej sieti, ktorá nebola nastavená na remarketing.

V prípade, že by ste mali záujem o konkrétne pripravenie remarketingovej kampane, neváhajte nás kontaktovať 🙂