Twitter nedávno sprístupnil medzi ďalšími krajinami cielenie reklamy aj na Slovensko a my sme ju mali možnosť ako jedni z prvých aj vyskúšať. Pozrieme sa teda na základné nastavenia kampaní a na interface Twitter Ads. Do správcu reklám sa dostaneme jednoducho cez ads.twitter.com, prípadne preklikom zo svojho profilu.

Samotný interface je veľmi prehľadný a jednoduchý. Nastavovanie kampaní a aj samotná ponuka je podobná, až skoro totožná s Facebookom, ale Twitter sa mi zdá svižnejší a celkovo viac user friendly – od úvodného nastavovania až po prezeranie štatistík.

Po vstupe do účtu vidíme štatistiky kampaní a vieme si pozrieť aj kompletné štatistiky pre konkrétne Tweety, platformy, polohy a demografické delenia. Následne si vieme medzi štatistikami prepínať karty pre impresie, dosah, výdavky a konverzie.

4

 

Čo sa týka ponuky typov reklám, tá je taktiež veľmi podobná Facebooku. Po kliknutí na Create new campaign máme na výber z:

  • Tweet engagements (dosah/promovanie Tweetu),
  • Website clicks or conversions (prekliky na web s možnosťou merania konverzií),
  • App installs or app engagements (inštalácia aplikácie alebo promo),
  • Followers (získanie viac followerov),
  • Leads on Twitter (získanie emailov od ľudí, ktorým sa páči vaša ponuka).

1

Pri každej z týchto možností promujete reklamu ako Tweet – máte na výber dve možnosti: buď vybrať už z vašich zverejnených Tweetov, alebo vytvoriť pre reklamu nový – promoted only Tweet, ktorý sa nezobrazí na vašej nástenke, ale bude sa používať iba na reklamu. K Tweetu sa následne pridajú prvky toho, aký druh reklamy ste si zvolili (call to action, website url, application alebo iné).

Rozdielom a celkom užitočnou vecou sú tzv. Cards (karty), ktoré nájdete v menu Creatives. Sú to vlastne dopredu vytvorené „karty”, ktoré môžete následne pripájať a používať vo vašich reklamných Tweetoch. Pre Website clicks je to Website card, pre Promo app je App card atď. Túto kartu si môžete pripnúť pri vytváraní konkrétnej reklamy alebo si priamo v karte zvolíte: Compose Tweet with this card a vytvoríte k nej reklamu.

2b

Cielenie reklamy nie je nič nové – opäť veľmi podobné ako na Facebooku. Cielite a zároveň vám zobrazuje potenciálny dosah publika. Mimo geografického a demografického cielenia viete cieliť aj na jazyky, zariadenia a zaujímavé sú ďalšie možnosti cielenia: kľúčové slová, followers, záujmy, publiká, TV trhy a správanie.

3

Nakoniec si nastavíte rozpočty a bidovanie. Rozpočet sa dá nastaviť pre kampaň celkový (lifetime) a denný. Treba si pri číslach dávať pozor na čiarku a bodku – na označenie desatinného miesta sa používa bodka, čiarka sa používa na oddelenie tisícok. Twitter vás na to ako AdWords neupozorní. Môže sa tak ľahko stať, že celkom slušne prešvihnete svoj želaný rozpočet.

Pri bidovaní máte na výber z dvoch možností – automatické a manuálne bidovanie. Ja som osobne použil manuálne a nastavil omnoho menšiu ponuku, aká bola odporúčaná (odporúčaná bola cez 1 € a nastavil som 0,15 €). Aj napriek tomu sa reklama zobrazovala a cena za preklik na web sa pri mojom momentálnom cielení pohybuje okolo 0,08 € za kliknutie.

Celkovo veľmi jednoduché a oproti Facebooku nemusíte čakať na schvaľovanie (za obsah zodpovedáte vy) a nie sú obmedzenia, čo sa týka textu v obrázku. Reklama sa vám začne zobrazovať ihneď po vytvorení. Twitter Ads podporujú aj klasické, už spomenuté publiká a merania konverzií. Cielenie na Slovenskú republiku a sprístupnenie všetkých potrebných vecí zastrešuje spoločnosť Httpool.