Ak používate Google Analytics tak asi viete, že táto služba nedokáže identifikovať prekliky z Facebooku a zobrazuje ich ako jedno číslo z jedného zdroja. Ako to zmeniť?


Ak máte na Facebooku len svoju stránku, tak je vám to asi jedno. Je pravdepodobné, že väčšina trafficu prichádza práve z nej. Väčším problémom je, keď si platíte aj Facebook reklamu, ktorá smeruje na váš web. Máte tu teda dva zdroje návštevnosti – platený a neplatený – ale v Analytics sa vám zobrazujú ako jedno číslo, čo bráni ich hlbšiemu analyzovaniu.

Riešením je značkovanie odkazov, na ktoré užívatelia klikajú. Pri vytváraní Facebook reklamy napríklad nenastavíte ako cieľovú adresu reklamy https://visibility.sk, ale

https://visibility.sk?utm_source=facebook&utm_medium=cpc&utm_campaign=jarnakampan

Vďaka týmto parametrom, ktoré pribudli za adresou, dokáže Google Analytics identifikovať, že užívateľ sa na vašu stránku dostal z cost-per-click Facebook reklamy, ktorá je súčasťou jarnej kampane.
Upravovanie každej adresy by bolo veľmi pracné a Google preto vytvoril aj URL builder, v ktorom môžete jednoducho generovať vlastné odkazy.

(Klikni pre väčší obrázok)

EDIT: Môžete použiť aj simple tag, ktorý je súčasťou slovenského startupu foretaster a je ešte jednoduchší ako URL builder.

Vygenerovanú adresu si potom vložíte ako cieľovú URL pri vytváraní reklamy a uložíte.

(Klikni pre väčší obrázok)

Ak si takto označíte všetky vaše aktívne reklamy vo Facebooku, tak ich bude schopní rozlíšiť od neplatených odkazov vo vašom Analytics účte . Značkovanie odkazov sa dá samozrejme využiť aj pri iných zdrojoch návštevnosti, ktoré Analytics nedokáže identifikovať.