Google pred pár dňami oznámil správu, v ktorej uviedol update algoritmu svojho vyhľadávača. Takéto úpravy robí pravidelne, ale v tomto prípade nás zaujala informácia, podľa ktorej by táto zmena mala zasiahnuť 35% zo všetkých vyhľadávaní. Aká je realita? Vo VISIBILITY sme boli veľmi zvedaví, či sa táto predpoveď naozaj naplní. Očakávať sa dalo čokoľvek – napríklad aj to, že pri 1/3 kľúčových slov, ktoré optimalizujeme pre našich klientov, by sa zmenili výsledky vo vyhľadávaní, čo by mohlo negatívne ovplyvniť našu prácu. Skutočnosť však nebola až taká dramatická. Google update vykonal, ale pri kontrole pozícií sme zistili, že žiadne zmeny nenastali. Čo sa teda zmenilo?

Google urobil zmeny, ktoré sa celosvetovo možno ovlyvnili 35% všetkých vyhľadávaní, ale neovplyvnili výsledky pri vyhľadávaní 35% zo všetkých kľúčových slov. Zmena mala posiliniť aktuálnosť výsledkov pri určitých kľúčových slovách. Napr. ak vyhľadávate slovo olympic (olympiáda), tak sa vám nezobrazia výsledky o olympiádach, ktoré sa uskutočnili v minulosti, ale čerstvé správy o nadchádzajúcej olympiáde v Londýne. Zmeny sa prejavia taktiež pri vyhľadávaní informácií o aktuálnych udalostiach, športových výsledkoch (viď obrázok) alebo napríklad bulvárnych správach.

1

Už tradične zmeny pocítili najviac užívatelia anglickej verzie Googlu a dá sa očakávať, že u nás sa takto upravené výsledky vyhľadávania začnú zobrazovať neskôr. Z pohľadu SEO teda tento update nejaké zásadné zmeny nepriniesol a všetky pozície dosiahnuté dlhodobou výmenou odkazov zostali zachované. Už teraz sme zvedaví, čo si pre nás Google pripraví nabudúce :).