MozCon 2013 je konferencia, ktorá sa konala 8. až 10. júla v americkom meste Seattle. Prinášame vám zaujímavé myšlienky, ktoré na nej odzneli.

Konferenciu organizuje spoločnosť Moz, ktorá tento rok zmenila meno z pôvodného SEOmoz. Symbolicky sa aj téma celej konferencie presúva od SEO ku iným oblastiam.

Trendy na konferencii boli jasné – menej o SEO, viac o content stratégiách, inbound marketingu a vytváraní komunít.

Tu sú zaujimavé myšlienky z konferencie, ktoré nás zaujali:

I.

  • Nesústreďte sa na to, čo robí Google, ale na to, čo pomôže klientom zlepšiť ich biznis. Úlohou agentúr nie je posielať reporty, ale robiť zmeny.
  • Ingredencie potrebné pre úspešný marketing: transparentnosť, autentickosť, štedrosť, zábava a empatia.
  • Máte rôzne jazykové verzie? Lokalizujte všetko, od textu až po URL adresy.
  • V roku 2006 boli stávkou na istotu odkazy a kľúčové slová, v roku 2009 sociálne siete, dnes sú to štruktúrované dáta.
  • Je nevyhnutné, aby návštevníci videli rovnaký obsah, bez ohľadu na to z akého zariadenia si prezerajú váš web alebo aké majú rozlíšenie.

 

II.
  • Videá na YouTube vám neprinesú nových návštevníkov na stránku. Môžu ale dostať vašu značku do povedomia.
  • Trénujte komunikáciu so zákazníkmi vtedy, keď nie sú žiadne problémy. Bude pre vás jednoduchšie a prirodzenejšie reagovať, keď  problémy nastanú.
  • Firmy neuspejú bez lojality. Budovanie kmeňov a lojálni zákazníci sú nový štandard.
  • Ako sa zbaviť starej URL s produktmi, ktoré už neponúkate? Zobrazte užívateľom stránku, na ktorej sa budú zobrazovať podobné produkty.
  • Riziko je stále jednou z najväčších bariér online nakupovania. Muži sa menej obávajú o svoje súkromie a napr. viac blogujú pod reálnym menom.

 

III.
  • Jedno z troch vyhľadávaní na Google je lokálne – ľudia hľadajú lokálne firmy, mapy, počasie a podobne.
  • User experience je to, čo vás odlišuje od konkurencie. Spokojnosť zákazníkov je hlavný indikátor toho, či bude firma v budúcnosti úspešná.
  • 77% všetkých mobilných vyhľadávaní je urobených v prostredí, kde je aj počítač. Dôvod je jednoduchý – pohodlnosť.
  • 50% kliknutí na mobilnú reklamu je omylom.
  • S dobrými metrikami prichádza veľká zodpovednosť. Vždy by ste mali testovať a skúšať nové veci.

 

Ak ste článok dočítali až sem a chcete si prečítať viac, tak si pozrite tento odkaz.