Zápisky z konferencie MozCon 2013
MozCon 2013 je konferencia, ktorá sa konala 8. až 10. júla v americkom meste Seattle. Prinášame vám zaujímavé myšlienky, ktoré na nej odzneli.
Konferenciu organizuje spoločnosť Moz, ktorá tento rok zmenila meno z pôvodného SEOmoz. Symbolicky sa aj téma celej konferencie presúva od SEO ku iným oblastiam.
Trendy na konferencii boli jasné – menej o SEO, viac o content stratégiách, inbound marketingu a vytváraní komunít.
Tu sú zaujimavé myšlienky z konferencie, ktoré nás zaujali:
I.
- Nesústreďte sa na to, čo robí Google, ale na to, čo pomôže klientom zlepšiť ich biznis. Úlohou agentúr nie je posielať reporty, ale robiť zmeny.
- Ingredencie potrebné pre úspešný marketing: transparentnosť, autentickosť, štedrosť, zábava a empatia.
- Máte rôzne jazykové verzie? Lokalizujte všetko, od textu až po URL adresy.
- V roku 2006 boli stávkou na istotu odkazy a kľúčové slová, v roku 2009 sociálne siete, dnes sú to štruktúrované dáta.
- Je nevyhnutné, aby návštevníci videli rovnaký obsah, bez ohľadu na to z akého zariadenia si prezerajú váš web alebo aké majú rozlíšenie.
II.
- Videá na YouTube vám neprinesú nových návštevníkov na stránku. Môžu ale dostať vašu značku do povedomia.
- Trénujte komunikáciu so zákazníkmi vtedy, keď nie sú žiadne problémy. Bude pre vás jednoduchšie a prirodzenejšie reagovať, keď problémy nastanú.
- Firmy neuspejú bez lojality. Budovanie kmeňov a lojálni zákazníci sú nový štandard.
- Ako sa zbaviť starej URL s produktmi, ktoré už neponúkate? Zobrazte užívateľom stránku, na ktorej sa budú zobrazovať podobné produkty.
- Riziko je stále jednou z najväčších bariér online nakupovania. Muži sa menej obávajú o svoje súkromie a napr. viac blogujú pod reálnym menom.
III.
- Jedno z troch vyhľadávaní na Google je lokálne – ľudia hľadajú lokálne firmy, mapy, počasie a podobne.
- User experience je to, čo vás odlišuje od konkurencie. Spokojnosť zákazníkov je hlavný indikátor toho, či bude firma v budúcnosti úspešná.
- 77% všetkých mobilných vyhľadávaní je urobených v prostredí, kde je aj počítač. Dôvod je jednoduchý – pohodlnosť.
- 50% kliknutí na mobilnú reklamu je omylom.
- S dobrými metrikami prichádza veľká zodpovednosť. Vždy by ste mali testovať a skúšať nové veci.
Ak ste článok dočítali až sem a chcete si prečítať viac, tak si pozrite tento odkaz.