Agentúru Visibility som založil spolu s mojím spoločníkom Radom v roku 2009. Poznali sme sa zo SEO projektov predtým, kde sme obaja robili na voľnej nohe. Rado mal víziu vybudovať digitálnu agentúru a ja som bol prvý človek, ktorého s touto myšlienkou oslovil.

Teraz máme rok 2021 a Visibility bude mať v lete trináste narodeniny. Úspešne sme prežili prvú dekádu a za ten čas sme vybudovali slušne fungujúcu firmu so zhruba 45 ľuďmi v Bratislave a ďalšou tridsiatkou v pobočke v Prahe.

Samozrejme, ako každá iná firma, aj my sme si prešli rôznymi štádiami vývoja. Zažili sme 3 sťahovania, niekoľko zmien v kanceláriách, štruktúre firmy či jej vedení. Visibility je biznis hlavne o ľuďoch a som nesmierne rád, že sme mohli za tie roky vychovať doslova desiatky šikovných online marketérov, z ktorých sú mnohí u nás dodnes a ostatní sa uchytili úspešne v iných firmách či vo vlastnom podnikaní.

V rámci vzdelávania trhu, študentov, verejnosti a klientov sa nám podarilo vyškoliť tisíce ľudí. Jedna celá generácia marketérov sa „odchovala” aj na našom obsahu a toto všetko ma nabíja motiváciou posúvať sa a rozvíjať veci ďalej. 

Prirodzene, nebolo to vždy len o úspechoch – desiatky prehratých tendrov, spory medzi ľuďmi či nepodarená pobočka v Budapešti, to je len zopár momentov, ktoré nemôžu človeka zastaviť v napredovaní vpred.

Okolo Visibility postupne vznikali bočné projekty a firmy. Najskôr sme založili Dognet.sk – dnes už poprednú medzinárodnú affiliate sieť, nasledovala mini pharma firma Humamedix s produktom Lietajúcich vitamínov, prvá firma na webovú analytiku DASE či implementačná firma na ERP riešenia Implemento.

Osobne zastávam názor, že veci sa musia neustále rozvíjať a hýbať vpred. Nie je nič horšie ako stagnácia, ktorá limituje ľudí v motivácii a kreativite. A to je dôvod, prečo sme aktívne s Radom premýšľali, kde a ako by sa mohla Visibility posunúť vpred. Alternatív máme niekoľko.

Jedným zo smerov je aktívna spolupráca s firmami a agentúrami zo zahraničia. Cez členstvá  v medzinárodných sieťach EverywhereCommUnity International sme získali veľmi významné spolupráce s ľuďmi a agentúrami po celej Európe, čo viedlo k výmene know-how, biznisovému posunu, ale aj obchodným príležitostiam.

S niekoľkými agentúrami z CommUnity International sme dokonca v roku 2020 zložili entitu v Bruseli pod názvom CommUnity for Europe s cieľom uchádzať sa o väčšie tendre európskeho významu.

Druhý dôležitý krok pre nás je postupná internacionalizácia marketingu a obchodu. Chceme sa v roku 2021 viac dostať k anglicky hovoriacemu publiku cez obsah a obchodno-marketingové aktivity. S tým, prirodzene, úzko súvisí aj potreba tímu adaptovať sa na širšie rozmýšľanie nad projektami klientov a schopnosť fungovať aj mimo slovenskej komfortnej zóny.

Ten posledný, a hádam najvýznamnejší počin, ktorý má ambíciu posunúť nás zase o krok vpred, je vznik agentúrnej siete Visibility 360 Group.

Visibility 360 Group

Nezávislá agentúrna skupina Visibility 360 Group je postavená okolo ekosystému Visibility ako materskej – holdingovej firmy. Jej cieľom je poskytnúť klientom 360° služby v oblasti marketingu, reklamy a produkcie. Základné piliere a logiku služieb sme si zadefinovali nasledovne:

 

360 Group

Naším cieľom je postupne skupinu rozširovať o relevantné oblasti služieb tak, aby sme boli schopní klientom poskytnúť maximálne kvalitný servis a služby, a to v čo najjednoduchšej podobe – ideálne inhouse.

Visibility 360 Group štartuje v tomto zložení:

Visibility SK

Slovenskú pobočku Visibility asi na našom vlastnom magazíne nemusím veľmi predstavovať. Fungujeme od roku 2009 a aktuálne je tím 45 ľudí v bratislavskej pobočke rozdelený do viacerých oddelení:

  • SEO,
  • Performance,
  • Social media,
  • Copywriting,
  • Kreatíva a produkcia.

Sme zakladajúcou agentúrou ADMA, členskou agentúrou medzinárodných sietí Everywhere a CommUnity International, kľúčová agentúra v programe Google Partner, druhá najoceňovanejšia agentúra v súťaži Digital Pie 2021 a performance agentúra roka 2020 v súťaži DAR (Digitálna Agentúra Roka).

Visibility CZ

Naša mladšia dcérska agentúra v Prahe má aktuálne okolo 30 ľudí a v službách sa orientuje na veľké mediálne kampane a plánovanie, sociálne siete, UX a SEO.

Adstart

Adstart je novovznikajúci subjekt pod hlavičkou českej Visibility. Jeho ambíciou je odčleniť aktuálne SMB oddelenie, ktoré obsluhuje niekoľko stoviek klientov najmä v PPC a social media službách a urobiť z neho plnohodnotnú SMB digitálnu agentúru.

Implemento

Implemento je ďalšou z dcérskych firiem Visibility, ktorá vznikla v roku 2015 pôvodne ako firma na implementáciu e-learningových riešení. Postupne sa zameranie zmenilo na ERP a CRM systémy. V súčasnosti je Implemento Silver Partner ERP systému ODOO pre Slovensko.

VIZION

VIZION je digitálna agentúra z Bratislavy a Trnavy, ktorá sa zameriava hlavne na vývoj webov a e-shopov na mieru. Medzi klientov VIZIONu patria značky, ako Medirex, IDC Holding, J&T Real Estate či Italmarket. Expertíza v oblasti vývoja webov na mieru je tak kľúčovou pre celú skupinu Visibility 360 Group. Doteraz sme totiž boli schopní pomôcť najmä klientom s bežnými webovými stránkami.

Brosvision

Drobná agentúra Brosvision je doma v oblasti AR a VR aplikácií a 3D modelovania. Veľmi špecifická služba, ktorá sa ale stále viac uplatňuje v digitálnych inováciách mnohých firiem –   či už na zábavu v podobe hier a vzdelávania, ako aj pri praktických funkciách rôznych mobilných aplikácií a webov.

Plánov a aktivít na rok 2021 máme požehnane. Okrem rozširovania siete sa chceme venovať maximálnej synergii a kvalite služieb voči klientom a nastaviť fungovanie tak, aby z neho profitovali všetky zapojené subjekty. Ambíciou je v budúcnosti rozširovať sieť aj smerom do zahraničia a vytvoriť tak silnú komunikačnú skupinu v regióne strednej Európy.

Budeme radi za postrehy, nápady či kritiku, ak nás posunie vpred a už teraz sa teším na výzvy, ktoré nás čakajú v najbližších mesiacoch.