Ako vyzerá práca SEO „projekťáka“
„Čo ty vlastne v robote robíš?“. Veta, ktorú sa ma už spýtalo obrovské množstvo ľudí. Ako vyzerá bežná pracovná náplň SEO projektového managera?
Kalendár náš každodenný
Keďže nás, asi ako každého, „naháňajú“ deadliny, audity, reporty, telefonáty a emaily, je nesmierne dôležitou a potrebnou súčasťou našej práce kalendár. Ja aj moji kolegovia máme vždy aspoň na pár dní dopredu vyplnený kalendár. Zaznačujeme si, čo treba v ktorý deň spraviť, kam zavolať, s kým máme stretnutia… Bez správneho načasovania a time managementu by nás práca „strašila“ a mnoho z potrebného by sme nestíhali včas.
Denne je emailová schránka naplnená tak zhruba pätnástimi mailami – otázkami klientov, internými informáciami či rôznymi udalosťami. Na správy odpovedáme do 24 hodín. Email je nezanedbateľnou formou komunikácie a organizácie, preto je v živote projektového managera neoddeliteľnou súčasťou. Využívame ho ako každodennú komunikačnú linku medzi sebou, tímami a klientom.
Stretnutia
Stretnutia a mítingy predchádzajú problémom a zbližujú celý tím. Na väčšine projektov pracuje spolu viac ľudí z rôznych oddelení, preto je potrebné sa pravidelne stretnúť a podeliť sa o informácie, ako projekt funguje, čo je nové, čo sa chystá alebo čo sa kolegom podarilo. Zároveň sa pri týchto mítingoch tím lepšie spozná i z ľudského hľadiska. 🙂
Tiež sa dvakrát mesačne stretáme s kolegami zo SEO tímu. Na týchto mítingoch si pomáhame pri krízovejších projektoch, vymieňame si nové informácie a zaujímavosti. Vďaka týmto stretnutiam vieme optimalizovať a zefektívniť našu prácu.
Audity, analýzy, reporty,…
Okrem mítingov a emailov celý náš mesiac vypĺňajú pravidelné aktivity pre klienta. Pri novom klientovi vypracúvame najprv analýzu kľúčových slov a komplexný SEO audit. Pri dlhodobejších klientoch zase analyzujeme pozície vo vyhľadávaní, návštevnosť, uverejňujeme články a všetko reportujeme. Neustále tiež testujeme nové vyhľadávacie nástroje a budujeme si tiež rôzne interné tooly na zlepšenie práce.
A znovu…;)
Každý nový mesiac začíname opäť „od začiatku“. Reporty, mítingy, kalendár, audity. 🙂 Práca SEO projektového managera sa môže zdať ako jednotvárna, no opak je pravdou. Online svet sa mení neustále a veľmi rýchlo, preto musíme byť stále v obraze.