Podľa prieskumu od agentúry Go4insight sa na sociálnych sieťach nachádza až 85 % obyvateľov a obyvateliek Slovenska vo veku 15 až 79 rokov. Prekvapivý nie je ani fakt, že až 65 % z nich navštívi sociálnu sieť aspoň raz denne. Tieto výsledky nám dokazujú, že má stále zmysel zahrnúť do svojich marketingových aktivít aj tento komunikačný kanál. 

Samozrejme, pri tvorbe obsahu treba myslieť na jeho prispôsobenie cieľovej skupine a sociálnej sieti, ktorú si na propagáciu vyberiete. Inšpiráciu na najbližšie obdobie môžete nájsť aj v nasledujúcich trendoch v social media marketingu na rok 2023.

Krátke vertikálne videá

Videá na výšku s kratším rozsahom začali valcovať internet už pred pár rokmi. YouTube pridal možnosť Shorts a Instagramové stories patria už dlhodobo medzi obľúbené formáty, ku ktorým sa postupne pridali aj Reels. Práve videá na výšku vyhovujú viac tým, ktorí sledujú obsah na mobilných zariadeniach. 

Zároveň si tieto krátke formáty získali srdcia marketérov a marketériek, pretože sú jednoduchšie na výrobu a sú menej časovo náročné aj z pohľadu sledovateľov. V priebehu pár minút si môžete pozrieť až niekoľko krátkych videí za sebou. Predpokladá sa, že práve tento druh videí bude jedným z hlavných trendov aj v roku 2023.

Špecifický obsah pre jednotlivé sociálne siete

Už ste to počuli niekoľkokrát aj od nás, ale skutočne sa ešte aj v roku 2023 nájdu spoločnosti, ktoré zdieľajú na všetkých svojich profiloch na sociálnych sieťach ten istý typ obsahu.

Uvedomujeme si, že vyrobiť k jednej téme video, článok či statický obrázok je náročnejší proces, ale odmenou vám bude vyššie zapojenie vašich fanúšikov

Podľa Hootsuite platí, že marketéri, ktorí generovali unikátny obsah pre každú platformu, si viac uvedomovali jeho pridanú hodnotu a pozitívny dopad, ktorý môže mať. Inými slovami povedané, viac mu dôverovali.

Čoraz obľúbenejší UGC

Pojem UGC, teda user-generated content, začal rezonovať v marketingovom svete už pár rokov dozadu. Pointa spočíva v tom, že na vlastných profiloch môžete prepoužívať obsah, ktorý už ako z názvu napovedá, pochádza priamo od vašich zákazníkov. Môže ísť o recenzie, krátke videá alebo, jednoducho, fotky. Skúste sa zamerať tento rok viac na to, aby vaši fanúšikovia a fanúšičky takýto obsah vytvárali.

Budúcnosť je umelá inteligencia

Aj váš Instagram bol na konci minulého roka zahltený avatarmi, ktoré vyprodukovala umelá inteligencia? Vyzerá to tak, že tento trend bude pokračovať aj v roku 2023. Už teraz vzniká množstvo aplikácií, ktoré vám pomôžu s napísaním článku (napr. ChatGPT) alebo vám vygenerujú unikátne obrázky (napr. Midjourney) či efekty. Máme sa na čo tešiť!