Socialovinky #6: Rastúce siete a nepreskočiteľné reklamy
Bumper ads sú extrémne krátke YouTube reklamy, ktoré ale nepreskočíte. Ďalej úspešný Facebook, rýchlo rastúci Snapchat a čiernobiely Instagram.
Bumper ads: Nový typ videoreklamy pre mobilný svet
Keď nechce YouTube prichádzať o reklamné peniaze, musí kráčať s dobou. Jeho nový produkt sa volá Bumper ads a ide naproti videoreklamám z iných sociálnych médií. Hlavne teda proti Instagramu a Facebooku.
YouTube jeho využiteľnosť totiž vidí hlavne na mobiloch. Bumper ads popisuje ako ľahko stráviteľné reklamy pre mladšie publiká. Video musí mať maximálne 6 sekúnd a nedá sa preskočiť. V kombinácii s ďalším formátmi má pomôcť lepšiemu zásahu a ďalším brandingovým parametrom.
Bumper ads sa budú nakupovať cez AdWords na báze CPM. 6 sekundová dĺžka vyžaduje citlivejší kreatívny prístup, preto ide aj o novú výzvu pre agentúry. Niekoľko videokampaní z minulosti, ktoré sa dokázali celé zmestiť do klasicky nepreskočiteľných prvých 5 sekúnd ale ukazuje, že to pôjde.
Facebook bohatne viac ako sa čakalo
Technologickí giganti to dnes nemajú ľahké. Mnoho z nich si muselo zvyknúť na nižšie čísla v účtovníctve a už aj veľký Apple musí pre kľúčový iPhone hľadať nové cestičky. Je tu ale jedna firma, ktorá sa z trendu vymyká – Facebook.
Ten za minulý kvartál prekonal očakávania analytikov aj segmentové zvyky. Príjmy stúpli o takmer 52 % na 5,38 mld. USD a čistý zisk pre istotu rovno o 200 % na 1,51 mld. USD.
„Čím to je, čím to je,“ pýta sa (nielen) nikdy ziskový Twitter. Nuž, dobre vymyslenými investíciami (Instagram, WhatsApp), videom a rýchlym zaznamenaním a využitím sily mobilov.
Snapchat Stories majú 10 miliárd pozretí za deň
Stories vytvára celkovo jedna tretina používateľov Snapchatu a zjavne ide o veľmi lákavý formát. Len vo februári Stories oslavovali 8 miliárd pozretí za deň a teraz v máji už sú na čísle 10 miliárd.
Samozrejme Snapchat tento úspech využíva ako hlavný pilier vo vzťahu k investorom. Ukazuje tým, že ľudia (na rozdiel od Facebooku) stále viac obsah na sieti vytvárajú, namiesto toho, aby ho len konzumovali. Reakcia najväčšej sociálnej siete v podobe Facebook Live Video je dôkazom toho, že sa im to celkom darí.
Celkovo má Snapchat hodnotu 16 miliárd dolárov a viac ako 100 miliónov používateľov, z ktorých každý strávi priemerne polhodinu denne používaním aplikácie. Pekné.
Instagram testuje čiernobiely dizajn
Nič okrem obrázkov a videí nie je dôležité. S touto filozofiou začal Instagram testovať nový vzhľad aplikácie. V ňom je všetko okrem spomínaného obsahu čiernobiele. Takým spôsobom vyniknú fotky a videá viac a nestratia sa v kontexte ovládacích prvkov.
Obrázok @The Verge
Zatiaľ nie je jasné, či sa dizajn v tejto podobe dostane von. Za seba hovorím, že by som ho privítal, minimálne ako voliteľnú možnosť. Čo vy?