Twitter je krajší a prehľadnejší na webe aj v mobile, Facebook vypustil do sveta videocoverky a testuje hodnotiace hviezdičky pri reklamách a Snapchat začal brať vážne reklamu.

Twitter osviežil dizajn

Mikroblog po pár čiastočných úpravách v dizajne, ktoré prebehli počas ostatných rokov, pristúpil aj k väčšej zmene. Webovú verziu a všetky aplikácie obliekol do nového dizajnu. Kľúčovými piliermi zmeny sú väčšia prehľadnosť, dizajnová čistota, unifikácia a lepšia použiteľnosť.

Twitter nezabudol ani na minoritné skupiny. Nový dizajn je preto kontrastnejší a na iOS podporuje priame otváranie linkov v zabudovanej čítačke. Tiež bola zjednodušená správa nastavení (profilových, bezpečnostných, obecných) – odteraz všetky nájdete na jednom mieste. Nová je aj typografia.

Zmeny by sa mali začať prejavovať postupne počas najbližších týždňov.

Facebook: Videocover (skoro) pre všetkých

Najväčšia sociálna sieť začala adminom stránok vo veľkom sprístupňovať možnosť nahrať namiesto klasickej obrázkovej coverky video. Stalo sa tak po teste v malom, do ktorého boli zapojené napríklad viaceré americké seriály.

Video v cover sa spúšťa automaticky v nekonečnej slučke. Musí byť dlhé minimálne 20 a maximálne 90 sekúnd, odporúčané rozlíšenie je 820×462 pixelov. Zvuk je síce podporovaný, ale pri auto-play je defaultne vypnutý a je nutné ručne ho zapnúť.

Ak vám videocover na stránke budú sprístupnené, Facebook vás na to upozorní priamo na stránke vyskakovacím upozornením.

Snapchat láka zadávateľov reklamy na pokročilé nástroje

Snapchat ide navážno vstúpiť do sveta internetovej reklamy. Nie, že by tam doteraz chýbal, ale chýbali mu pokročilejšie nástroje na tvorbu a sledovanie výkonu reklám. To sa teraz zmení.

V nástroji Snap Publisher si teda budete môcť vyrobiť a nasadiť vašu vysnenú kreatívu. Ako sa jej darí, budete môcť časom sledovať v Ad Manageri. No, a ak by ste túžili byť úplným Snap Ad mágom, môže vás zaujímať nový Snapchat Certified Partners program pre agentúry, developerov a iných reklamotvorcov, ktorých zadávatelia v rámci tohto programu budú môcť osloviť.

Obrázok @ Techcrunch

Spoločnosť Snap si po dlhšom čase všimla existenciu Európy (v niektorých krajinách začala predávať Spectacles), tak dúfajme, že sa raz týchto reklamných výdobytkov dočkáme aj na Slovensku.

Facebook: Vysoké hodnotenia stránok v reklamách

FB začal testovať zaujímavú funkciu. Niektoré spoločnosti, ktoré majú na FB stránke hodnotenie vyššie ako 4 hviezdičky, dostali možnosť zapnúť si zobrazovanie tohto hodnotenia pri vlastných reklamách.

„Five-star ads“ môžu na zasiahnutých ľudí pôsobiť lepšie, ako reklamy bez nich. Na druhej strane, firmám bude možno konečne záležať na tom, aby také hodnotenia získavali.

Obrázok @ AdWeek

Facebook testovanie novinky potvrdil, ale nedodal žiadne ďalšie informácie o širokej dostupnosti.