Socialovinky #48: O nových formátoch aj dronoch
Facebook a Instagram pripravili novinky pre biznis používateľov a Snap kúpil malého výrobcu dronov. Budú nové hračky?
Snap kúpil Ctrl Me Robotics
Spoločnosť Snap stojaca najmä za Snapchatom nakupovala. Veľkosťou transakcie nejde o veľký nákup – malú firmu z L.A. mal Snap kúpiť len za niečo pod 1 milión dolárov. Zaujímavejšia je náplň práce kúpenej firmy – Ctrl Me Robotics vyvíja a vyrába drony.
A tu to začína byť zaujímavé. Snap má totiž svoje chápadlá aj v hardvéri a pod vlastnou značkou predáva kamerové okuliare Spectacles. Tie v USA slávia komerčné úspechy a v (malých sériách) sa ich darí vypredávať.
Ostatný nákup tak dáva tušiť, že sa Snap ide pustiť aj do dronov. Určite nezačne pôsobiť na poli profi-strojov, ale konkurenta DJI Spark by priniesť mohol. Ak sa tak stane, určite nebude chýbať možnosť priameho sharu hotových diel na Snapchat.
Facebook: vlastný bot na pomoc adminom stránok?
Facebook podporuje tvorbu botov inými, ale sám sa vo vlastnej tvorbe príliš neangažoval. Zdá sa, že tu máme prvú lastovičku – bota, ktorý má pomáhať administrátorom stránok pri ich spravovaní. Podobne, ako svojho času Spinka v produktoch MS Office.
Page Assistant sa má prostredníctvom chatového okna z času na čas adminom ozvať s tipom či trikom na správu stránok, tvorbu reklamy atď. Či sa tak stane a kedy sa tak má stávať si bude môcť každý administrátor nastaviť individuálne. Alebo to tak aspoň je v súčasnej testovacej verzii. Zatiaľ sa nevie, ako veľmi sa bude dať s asistentom pokecať.
Obrázok @AdWeek
Facebook novinku nekomentoval, podľa pozorovaní sa zatiaľ objavuje veľmi zriedka.
Instagram: viac možností pre reklamné Stories
Instagram pokračuje v rozširovaní možností reklám v Storkách. Po štarte, kedy jediným nastaviteľným cieľom reklamy bol Reach, sa pridávajú aj ciele Video Views, Traffic, Conversions a Mobile App Install.
Reklamy v Stories sa tak od brandingu posúvajú k výkonu a môžete nimi naháňať návštevnosť stránky, nákupy na eshope či stiahnutia aplikácie. Novinky sa objavovali postupne a k zadávaniu takýchto reklám by ste už mali mať prístup aj vy.
Facebook: prekliknite sa do Messengera reklamou v Instagrame
A Instagramo-Facebook dnes ešte raz. Facebook predstavil tak trochu cross-platformový formát, ktorý umožní v Instagrame zadať reklamu s cieľom otvorenia Messenger komunikácie s danou značkou.
Je logické, že Facebook takto spája svoje silné mobilné platformy. Snáď si aj používatelia rýchlo zvyknú a preklik z Instagramu do Messengera ich nebude desiť. Tento typ reklamy už takisto môžete zadávať.