Blíži sa leto a technologické firmy to reflektujú novinkami vo svojich portfóliách. Tie sa týkajú najmä fotiek, zaujímavých miest a spoznávania objektov v reálnom svete.

Google Photos: 3 nové spôsoby na zdieľanie snímok

Hneď prvá novinka má namierené čisto na letné obdobie. Google sa rozhodol osláviť míľnik 500 miliónov používateľov platformy Photos 3 novinkami, ktoré sa týkajú najmä spôsobov, akými zdieľame fotky s okolím.

Prvá funkcia, Suggested Sharing, vám na základe automatického rozoznávania ľudí na fotke ponúkne zdieľanie fotiek s nimi. Ak teda vyfotíte Marienku a Jožka pri opekačke a fotku im zabudnete poslať, Google vás sám upozorní na to, že by ste tak mali urobiť.

Druhá novinka je tak trochu kostlivec zo skrine. Zdieľané albumy už skúšalo viacero firiem na čele s Facebookom, nikdy sa ale príliš nechytili. Teraz to tu máme znova. Čiže, vyberiete si kamaráta, s ktorým chcete zdieľať fotky a ten dostane cloudový prístup do zložky. A on tam zas môže pridať nejaké vlastné fotokúsky.

A tretia novinka je totálne retro, s ktorým má skúsenosti aj Google, ale skúša to opäť. V USA si z vybraných fotiek môžete nechať vytlačiť fotoknihu. S mäkkým obalom bude stáť 10 dolárov, s tvrdým 20. Nuž, uvidíme, či sa tento biznis podarí znovuoživiť.

Instagram testuje katalogizáciu Stories podľa miesta

Iste ste si všimli, že každý nový príspevok do Instagram Stories môžete označiť interaktívnym lokačným stickerom. Druhotným produktom tejto zábavky je zaujímavá databáza, ktorá s takto označenými Stories vzniká. A zdá sa, že Instagram ju chce využiť.

Obrázok @TechCrunch

Location Stories teda majú byť katalógom Storiek, ktoré boli vytvorené v jednej lokalite. Vznikne tak zaujímavý cestovateľský „denník.“ Vďaka povahe Stories bude naviac vždy aktuálny. Síce vám nepovie, ako chutí jedlo v danej lokalite, ale minimálne dá odpoveď na otázky typu „koľko je teraz asi tak ľudí na Times Square?“

Áno, ja viem, webkamery. Ale riešenie Instagramu je viac sexy. A social.

Google Lens bude vedieť pracovať s objektmi v reálnom svete

Google si určite všimol aktivity Pinterestu v oblasti rozoznávania okolitého sveta a tento lukratívny biznis mu nechce nechať. Fotoaparát v mobile preto prepojil s know-how v oblasti strojového učenia a svojim virtuálnym asistentom. Výsledkom je Google Lens.

Predstavte si, že si chcete vyfotiť pekný kvietok. Okrem toho, že budete mať fajn fotku na Instagram, Google vám povie, ako sa kvet volá, či a ako sa dá vypestovať a trebárs či je chránený.

Ale okej, nemusí byť každý florista. Dajme si iný príklad. Idete po ulici a zbadáte filmový plagát. Namierite na neho mobil a ten bez nejakých QR kódov spozná, o aký film ide, kde a kedy sa hrá a rovno ponúkne lístky na kúpu s možnosťou pozvať priateľov.

Obrázok @TechCrunch

Google zatiaľ nepovedal termín príchodu Lens, len že to bude „čoskoro.“ Vzhľadom k spomenutej konkurencii to ale určite nebude trvať dlho.

Instagram: tvárové filtre a niekoľko nových hračiek

Už mi je aj trošku trápne o tom písať, ale tak dajme si to ešte raz: Instagram dostal tvárové filtre! Yay! Ak ste teda doteraz v žiadnej appke zo seba neurobili psíka, princeznú alebo nerda, teraz tak už určite spravte.

Ale aby som nebol len hnusný. Aj peknú vec Instagram ukázal. Volá sa Rewind a ide o ďalšiu hračku podobnú Boomerangu. Ale namiesto toho, aby videá dával do loopu, ich nahrá a následne jednorazovo prehrá opačne. S troškou kreativity sa tak dá dosiahnuť veľmi veselý výsledok.

No a nakoniec, do Stories sa po novom dajú dávať hashtagy ako sticker. Na jednej strane sa tak môžete prekliknúť do zoznamu postov s daným hastagom, na strane druhej bude pravdepodobne vznikať tematický katalóg podobný tomu lokačnému, ktorý sme si dnes tiež spomenuli.