Začiatok veľkej zmeny webového Instagramu, eventy vo vyhľadávaní Google, sledovanie offline konverzií v Lead Ads a nekonečné Snapy.

Webový Instagram dostal veľký update

Doteraz prehliadaný mobilný webový Instagram dostal update, ktorý do neho priniesol niektoré kľúčové funkcie appky. Ide hlavne o možnosť nahrávať nové snímky a prezerať si (aj keď zatiaľ obmedzene) záložku Explore.

Obrázok @TechCrunch

Hovorím ale skutočne len o mobilnej verzii webu. Keď si web instagram.com otvoríte na počítači, stále si novú fotku do profilu nenahráte. Ide tak o akýsi odkaz na čisto mobilnú povahu Instagramu, aj keď osobne si myslím, že ani toto obmedzenie dlho nevydrží.

Top Instagrameri totiž už dávno nenahrávajú fotky vytvorené mobilnými fotoaparátmi, ale čisto pre účely Instagramu zriaďujú celé profi fotoštúdiá. S tým Instagram určite nebude bojovať. Pre rozvoj desktopovej verzie potom hovoria aj klebety, že webový Instagram sa čoraz viac bude podobať Pinterestu.

Americký Google search začne zobrazovať eventy v okolí

Google si ide privlastniť ďalší trh. Tentoraz to bude o propagácii a predaji lístkov na rôzne podujatia. Pri relevantných vyhľadávaniach totiž začne na vrchu zoznamu zobrazovať katalóg eventov v okolí.

Keď teda o pár mesiacov/rokov (záleží od úspešnosti služby na veľkých trhoch) budete vyhľadávať „rockový koncert v Bratislave,“ výsledky vyhľadávania vám rovno ponúknu zoznam relevantných podujatí. Každé z nich potom bude mať vlastnú kartu s detailmi a odkazmi na stránky, kde sa dajú kúpiť lístky.

Keďže ide o Google, dá sa k tejto funkcii časom očakávať aj naviazaný reklamný ekosystém.

Lead Ads začnú podporovať sledovanie offline konverzií

Facebook už dlhšie pri vybraných formátoch reklám podporuje sledovanie offline konverzií. Deje sa tak cez POS terminály, CRM systémy či fyzickým dosledovaním cez GPS (pri lokálnych reklamách). Teraz sa budú dať dosledovať už aj Lead Ads.

Ak teda získate kontakt na klienta prostredníctvom Lead Ads a doručíte mu nejakú ponuku (e-mailom, telefónom, poštou…), nemusíte sledovať jeho reakciu len v online priestore. V prípade, že máte odpovedajúco vybavenú predajňu či klientske centrum, viete sa k úspešnosti konverzie dopátrať aj po jej offline vykonaní.

Samozrejme, implementácia nie je úplne jednoduchá, Facebook ale podporuje hneď viacero systémov a pripravil niekoľko tutoriálov. Všetko nájdete na webe vyššie.

Nekonečné Snapy vydržia až do zmazania

Priekopník komunikácie, ktorá „prchá v čase,“ Snapchat, spravil malý ústupok v jeho hlavnom poznávacom znamení. Po novom umožní timer pri Snapoch nastaviť na „nekonečno,“ čo v podstate znamená, že Snap sa bude zobrazovať, kým ho príjemca sám nezatvorí.

Potom sa, ako doteraz, zmaže. Novinkou súvisiacou s touto zmenou je aj možnosť video-snapy umiestniť do slučky, čiže sa budú prehrávať stále dookola až do zatvorenia.