Facebook má nový reklamný formát pre predaj produktov, Instagram umožní ukladať Live videá, LinkedIn bude vyberať trending posty od dôležitých ľudí a Facebook spustil Live videá cez webové rozhranie pre všetkých.

Facebook Kolekcie: Nový formát reklamy na predaj produktov

Kolekcie (Collections) sú novým reklamným formátom, ktorý FB bude servírovať na mobiloch. Ide o spojenie obrázku či videa s vybranými produktmi zo záložky Shop na vašej FB stránke.

FB celok spojí do jednej funkcionality, ktorú bude na mobiloch pred-načitávať, takže by všetko malo ísť rýchlo a plynulo. Odkazy na jednotlivé produkty môžu viesť na nákup v e-shope alebo do externej aplikácie.

Formát osobne zatiaľ dostupný nemám, ale keďže nevyužíva žiadnu u nás nedostupnú funkciu, myslím si, že sa čoskoro dočkáme. Až sa tak stane, nájdete ho medzi traffic/conversions formátmi hneď vedľa Canvasu.

Instagram: Ukladanie Live videa

Veľmi rýchla a stručná novinka: Instagram po ukončení živého videa umožní uložiť si ho pre súkromné účely. Prečo súkromné účely? Pretože nedostanete možnosť rovno ho na Instagrame nechať (napr. v podobe extra príspevku).

Namiesto toho si ho môžete uložiť do pamäte telefónu a tam s ním ďalej pracovať. Vďaka tomu aj neskôr zistíte, čo sa dialo za vami alebo dopilujete svoje Live prezentačné skills. Instagram sľubuje aj ďalšie vylepšenia Live videa.

Funkcia bude dostupná od verzie aplikácie 10.12 v iOS aj Androide.

LinkedIn: Trending Storylines

Nová funkcia profesionálnej sociálnej siete zvýrazní na tom najviditeľnejšom mieste príbehy (články, videá, fotky) najznámejších ľudí z vášho segmentu. Výber bude uskutočňovať špeciálne vyvinutý algoritmus aj ľudia z redakčného tímu LinkedIn.

Ponúknuté by vám mali byť príbehy ľudí, ktorí nejako súvisia s tým, čo na tejto sociálnej sieti sledujete (záujmy, odbory, skupiny). Pod jednotlivými príbehmi sa budete môcť zapájať do diskusií a ďalej tak rozširovať svoj okruh kontaktov.

Trending Storylines sú od minulého týždňa dostupné v USA, ale ráta sa aj s globálnou dostupnosťou.

Facebook: Živé vysielanie už aj cez počítač

Novinka, ktorá poteší (nielen) hráčov. Vysielať naživo na Facebooku už môžu všetci cez počítač aj bez znalosti pokročilých API. To so sebou nesie hneď niekoľko príjemných noviniek.

Samozrejme, môžete streamovať video z webkamery svojho notebooku, ale to nie je zas taká výhra. Omnoho viac poteší, že Facebook streaming z počítača ráta aj s rôznymi pokročilými softvérmi pre spracovanie videa či živý prenos obrazovky.

To umožní za 1) omnoho vyššiu kvalitu pri živom vysielaní vďaka možnosti pripojiť ľubovoľnú techniku v ľubovoľnom množstve a za 2) možnosť naživo vysielať napríklad hranie hier. A to je moment, v ktorom sa vďaka masovému rozšíreniu Facebooku  môžu začať o svoju pozíciu báť rôzne špecializované platformy (ako napr. Twitch).

Snáď to vydržia, konkurencia nikdy nie je na škodu.