Najdôležitejší update Facebooku v histórii, nová biznis-tele-video-konferencia od Googlu, YouTube TV a FB algoritmus, kde srdiečko je viac ako páčik.

Facebook dostane 1620 nových Emojis

Keď vám nestačilo niečo vyše 400 smajlíkov v kolekcii Facebooku, toto je dôvod na veľkú oslavu! Najväčšia sociálna sieť sa totiž rozhodla pridať ďalších 1620 Emojis a celkový počet tak zaokrúhliť na 2089 kusov.

Pribudne mnoho zvieratok, ale na svoje si prídu aj gentlemani či tehulky – pribudne muž v tuxede či tehotná žena. No a úplnou TOPkou je facepalm.

Obrázok@WeRSM

Facebook tiež postupne finišuje s preklápaním zvyšku starších emotikonov do nového dizajnu.

Obrázok@WeRSM

Google potichu predstavil Meet – Hangouts pre firmy

Internetový gigant sa pustil do ďalšieho projektu. Tentoraz stvoril vlastnú predstavu o platforme pre živý HD prenos biznismeetingov. Volá sa Meet a bude súčasťou biznisových riešení G Suite. Web https://meet.google.com/ už je živý, appky nateraz Google z aplikačných obchodov stiahol (asi nejaká chybka).

Na rozdiel od Hangoutov, ktoré podporujú maximálne 10 účastníkov, Meet ich zvládne až 30. Profesionálnejšie je tiež rozhranie, k meetingom sa dá pripojiť prostredníctvom „kódu meetingu,“ podobne ako pri konkurenčných riešeniach (napr. od Microsoftu).

Samozrejmosťou je tiež prepojenie s existujúcimi G Suite riešeniami – napr. mailom či kalendárom. Ak teda vo firme „fičíte“ na službách od Googlu, určite vás novinka poteší.

YouTube TV vyzve na súboj tradičné telky

Čo dnes dávajú na YouTube? Možno nejaký svetoznámy seriálik alebo živý prenos športu… Google spojil sily s veľkými dodávateľmi obsahu (ESPN, Disney, NBC, abc…) a v USA čoskoro ponúkne YouTube TV.

Za 35 dolárov na mesiac používatelia dostanú prístup k archívom vyššie spomenutých producentov. Nebude chýbať ani živé vysielanie – to sa hodí najmä pri tých športových prenosoch. Obsah budú môcť sledovať jednotlivo alebo si „namiešať“ vlastný TV kanál podľa chuti. To všetko v telke, v prehliadači či na mobile.

YouTube tak priamo vyzve do boja Netflix či Hulu, ale vzhľadom k sile Googlu sa môžu pomaly začať triasť aj „tradičné“ TV kanály – hlavne tie bez vlastného kvalitného obsahu.

Facebook algoritmus: srdiečko bude viac ako páčik

…a spolu so srdiečkom aj každá iná reakcia. Facebook považuje Reakcie (t.j. všetky ostatné okrem Like) za „silnejší signál“ ako je len Like a preto im bude pripisovať vyšší váhu. Jednoducho: ak jeden príspevok bude mať 1000 likes a druhý 1000 srdiečok, vyššie v News Feede sa natívne zobrazí ten srdiečkový.

Medzi zvyšnými reakciami potom už žiadnu zvýhodňovať nebude. Rozzúrená reakcia príspevku pripíše rovnaký kredit ako napríklad spomenuté srdiečko a stále tak bude viac, ako Like.

Like ale inak zostáva najčastejšie používanou reakciou. Na druhom mieste je spomínané Love, ktoré si zo zvyšku koláča ukrajuje polovicu.