Na Pintereste bude možné vyhľadávať a nakupovať podľa fotky, Vincenzo Cosenza nakreslil svet sociálnych sietí, YouTube rozširuje mobilné živé video a na LinkedIn si môžete vypnúť komentáre pod článkami.

Pinterest Lens vie, čo je na fotke a použije to vo váš prospech

Textové vyhľadávanie je tu s nami a dobre funguje už roky. Čo ak ale aj tu niekedy platí, že obrázok je viac ako 1000 slov? Pinterest to tak vidí a preto predstavil Pinterest Lens.

Technológia Lens najprv analyzuje obsah obrázka. Pozrite GIF nižšie. Jahody. Čerstvé. Jedlo. Ovocie. Pestovanie jahôd. To všetko vás môže zaujímať pri fotke misky jahôd. Alebo vás možno vôbec nezaujímajú jahody ako ovocie a hľadáte jahodovú farbu. Aj to sa umelá inteligencia Pinterestu časom naučí.

Po analýze obrázka sú vám ponúknuté ďalšie piny, ktoré s jeho obsahom súvisia. Môžete tak nájsť nové inšpirácie, tipy/triky, recepty… Alebo systém využiť o niečo komerčnejšie. Aj to Pinterest vie.

Predstavte si fotku od módnej blogerky, na ktorej má oblečené niečo, čo sa vám páči. Áno, pravdepodobne vám rovno v rámci obsahu príspevku povie aj to, odkiaľ daný kúsok je. Ale Pinterest zájde ešte ďalej – fotku analyzuje a na základe analýzy ponúkne podobné kúsky od iných obchodov. Alebo naopak, pri ponuke obchodu ponúkne tipy, ako daný kúsok nosiť.

Svet rozdelený podľa používanosti sociálnych sietí

Asi vás neprekvapí, že svet sociálnych sietí je stále modrý. Väčšina patrí Facebooku, jedinou väčšou škvrnou inej farby je ruské V Kontakte. No a v Namíbii, Botswane a Tanzánii letí Instagram…

Mňa osobne ale viac zaujala mapa sociálnych sietí na druhom mieste. U nás je to Instagram, ale bratia Česi majú inú farbu – svetlohnedú, ktorá patrí vyššie spomenutému V Kontakte! Ťažko povedať, či to tak je v skutočnosti alebo majú zdrojové štatistiky isté odchýlky (u nás napr. vôbec nemyslia na milovaný Pokec).

Čo myslíte, používa viac Čechov V Kontakte ako Twitter či Instagram?

YouTube: Mobilné živé video pre každého nad 10000 odberateľov

YouTube pokračuje v boji s Facebookom a živé video vo svojej mobilnej aplikácii sprístupní každému tvorcovi, ktorý má nad 10000 odberateľov.

Súčasťou živého videa sú aj živé komentáre, rozhranie tak viac ako pripomína Facebook live video. Nebol by to ale YouTube, aby do všetkého nepridal nejaké tie peniaze. Volá sa to Super Chat a je to platforma na monetizáciu mobilných živých prenosov. Reklamy v tejto platforme vyzerajú ako chatový príspevok, ktorý sa na chvíľu zjaví počas živého prenosu a autor prenosu z toho dostane podiel.

Zatiaľ, čo mobilné živé prenosy by už mali byť k dispozícii aj pre našich tvorcov, Super Chat zatiaľ nie je. Ale myslím si, že to sa rýchlo zmení.

LinkedIn: Vypnutie komentárov pod dlhými článkami

Ak na LinkedIn prispievate dlhším obsahom (alebo ho aspoň konzumujete), môže vás zaujímať táto zmena. Po zverejnení článku pod ním budete môcť úplne vypnúť diskusiu. A podobnú možnosť onedlho dostanete aj pri klasických „jednoduchých“ príspevkoch na svoj profil.

LinkedIn jedným dychom dodáva, že mu záleží na obojsmernej komunikácii a pripomína, že aj komentáre zvyšujú reach a impact článku. No na druhej strane chce dať viac kontroly tým, ktorí obsah tvoria a o názor publika nestoja.