Socialovinky #35: Naživo naraz na viacerých kanáloch
Dnes užitočná platforma pre všetkých tvorcov živého videa, reklamy vo vyhľadávaní na Pintereste, pokračovanie resuscitácie QR kódov Snapchatom a Facebook Stories, ktoré „vôbec nevyzerajú“ ako Instagram Stories a Snapchat.
Livestream Simulcast: Živé vysielanie naraz na webe, YouTube, Periscope či Twitch
Kam so živým videom, ak to s ním človek (firma) myslí vážne? Na vlastný web? Facebook? YouTube? A čo ten mladý a dravý Twitch, kde sú hráči? Platforma spoločnosti Livestream to môže vyriešiť za vás.
Okrem toho, že si jej živý prehrávač môžete vložiť na vlastný web, môžete (to isté) živé video vysielať naraz na YouTube, Periscope aj Twitch. Facebook trošičku trucuje, tam nemôžete vysielať, ak vysielate na vyššie spomenutých sieťach. Takže keď si vyberiete FB Live video, pôjde prenos len tam a na platforme Livestreamu, ale už nikam inam.
Simulcast je súčasťou Prémiového a Korporátneho cenového plánu tejto služby. Vzhľadom k ich cenám to asi nebude pre každého garážistu, ale pre známejšie médium či osobnosť by to nemusel byť problém.
Pinterest: reklamy vo vyhľadávaní
Fantázia pri hľadaní miest pre reklamu nepozná hraníc. Pinterest ich najnovšie šupol do vyhľadávania v rámci služby. 150 miliónov ľudí tam mesačne uskutoční 2 miliardy vyhľadávaní, tak prečo nie.
Cieliť sa bude podľa vzoru Googlu na kľúčové slová. 97 % vyhľadávaní na Pintereste v minulom roku bolo nebrandových, takže sa to veľmi hodí. Pinterest vyskúmal aj to, že majorita ľudí vyhľadáva na tejto sieti v období rozhodovania sa o nákupe (konkrétne 3 mesiace pred ním).
Viac informácií pre zadávateľov reklamy nájdete v tomto krásnom pdfku.
Snapchat opäť dáva umelé dýchanie QR kódom
Okrem snapchatových profilov budete môcť vytvoriť Snapkód aj pre webové linky. Po naskenovaní takéhoto Snapkódu do nového Snapu vám Snapchat tento link otvorí v rámci interného webového prehliadača. Pripomína vám to niečo?
Obrázok @ Marketing Land (prekvapivo)
Zas na druhej strane, komu inému ako Snapchatu by sa malo podariť oživiť takéto retro. Snapkódy s webovým linkom môžete vytvoriť v nastavení aplikácie, sekcia Snapcodes, voľba Create Snapcode. Appka vygeneruje obrázok, ktorý si potom môžete vypostovať hocikam.
Aj vytlačiť. Na billboard. Ideálne.
Facebook sa inšpiroval Instagramom, ktorý sa inšpiroval Snapchatom
…a zrodili sa Facebook Stories. Zatiaľ čo Slovač v Messengeri môže stále testovať funkciu „Môj deň,“ vo svetovom meradle sa s ňou zjavne už nepočíta. Alebo áno? Ktovie, trebárs vznikne celá rodinka Facebook/Instagram/Messenger storiek, mojich dní a ktoviečohoešte…
No každopádne, v Írsku Facebook spustil Facebook Stories, čo sú…Instagram Stories vo Facebook appke. Vyzerá to asi tak, že sa nad News Feedom objavia známo vyzerajúce tváre v kruhoch, ktoré po kliknutí spustia fotky, videá a iné kreatívne počiny od daného človiečika, a tie po 24 hodinách od nahratia zmiznú.
Facebook Stories sa začnú do sveta šíriť v nasledujúcich mesiacoch. Ako veľmi sa tešíte?