LinkedIn objasňuje a obhajuje svoj nedávny redizajn, Twitter zaceľuje rany po konci Vine, Facebook nahradil webové správy za Messenger a Instagram Live si už razí cestu svetom.

Redizajn LinkedIn v kocke

O tom, že LinkedIn osviežil vzhľad svojho webu, zmenil algoritmus zobrazovania noviniek v streame a zlepšil vyhľadávanie a logiku správ, už možno viete. Že neviete? LinkedIn pre vás nachystal video:

Keď na LinkedIn aktívne vystupujete a chcete o jednotlivých zmenách vedieť viac, je tu pre vás tento článok.

V skratke: dizajn sa viac priblížil mobilným aplikáciám, súkromné správy môžete posielať odkiaľkoľvek (=chat á la Facebook), algoritmus začne prioritne zobrazovať obsah s najväčším počtom reakcií a budete mať väčšiu kontrolu nad tým, kto si pozeral váš obsah. No a vo výsledkoch vyhľadávania budete môcť filtrovať podľa viacerých kritérií.

Twitter zobrazuje videá pod 6,5 sekundy v slučke

Twitter zabil Vine a prebral na seba funkciu sociálnej siete pre krátke videá. Videá kratšie ako 6,5 sekundy začal zobrazovať v slučkách, tak, ako bolo zvykom práve na Vine.

Nemusí pritom ísť o videá z „novej“ appky Vine Camera, jediným kritériom je spomínaný čas pod šesť a pol sekundy. Ak z nejakého dôvodu nefandíte Boomerangu od Instagramu, ale svoje kreatívne vyžitie vidíte vo videoslučkách, nech sa páči.

Zbohom, správy, vitaj Messenger

Možno aj vás v ostatných dňoch prekvapilo rozhranie, do ktorého ste sa dostali po rozkliknutí Facebook chatu na webe. Známe „Zobraziť celú konverzáciu“ v chatoch nahradila hláška „Otvoriť v Messengeri,“ ktorá čo-to naznačuje. Áno, áno, Messenger si definitívne našiel cestu do webového Facebooku.

Obrázok @AdWeek

Samotné rozhranie vám príde povedomé. Ak na mobile používate rovnomennú aplikáciu, iste sa v ňom nestratíte. V prvom momente síce pôsobí tak, že do zbytku webového rozhrania FB nepatrí (takisto pôsobí aj v druhom momente a vlastne stále), ale zvyknete si.

Messenger sa týmto stáva prvou lastovičkou nového webového dizajnu Facebooku, na ktorý časom prejde celá sieť, a ktorý má svoje základy v mobilných aplikáciách.

Instagram Live sa prepracoval do Európy

Živé instagramové videá (resp. Stories) si doteraz mohli užívať len za veľkou mlákou. 17. januára sa ale dostali zas o niečo bližšie k nám – do Veľkej Británie, Nemecka a Francúzska (+do Kanady, Brazílie a Japonska, ale to zas tak blízko nie je).

Takéto postupné spúšťanie nie je ničím iným, ako testom záťaže serverov. Dúfajme, že všetko dobre dopadne a globálna dostupnosť na seba nenechá dlho čakať. Pochopiteľne totiž nemôžeme očakávať, že Slovensko bude v inej, ako poslednej, vlne.