Instagramové príbehy sa otvárajú firmám, Facebook má hneď niekoľko noviniek v Live videách, Twitter ruší Dashboard a máme aj tajný tip na umiestnenie hneď niekoľkých odkazov do jedného Instagram profilu.

Instagram Stories: Insights a Ads

Od spustenia Stories používa túto funkcionalitu už 150 miliónov instagramerov denne. To je pravý čas na to, aby na tom začal Instagram (resp. Facebook) aj zarábať. Biznis profily preto dostanú Insights pre Stories a do Stories pribudnú aj reklamy.

V Insightoch, respektíve štatistikách, uvidia správcovia biznis profilov dosah, impresie, reakcie a „odchody“ zo Storiek (t.j. to, v ktorom momente ich ľudia prestali sledovať). Lepšie tak môžu pochopiť obsah, ktorý followerov zaujíma a Stories tomu prispôsobiť.

No a reklamy… Nazvime ich skôr sponzorované Stories. Vďaka nim svoj obsah (v tomto prípade konkrétnu Story) viete dostať cez cielenie aj k ľuďom, ktorí vás nesledujú. S rozšírením reklám sa počíta globálne v nasledujúcich týždňoch a Instagram sľubuje aj ďalšie komerčné novinky, tak sa tešíme.

Facebook Live Video: Podpora vysielania z webu a ďalšie novinky

Nezaháľal ani Facebook s Live Videom a predstavil hneď niekoľko noviniek naraz. Zhrnuté ich nájdete tu. V skratke hlavné novinky:

  • Live Video bude možné vysielať jednoducho aj z webového rozhrania Facebooku (t.j. „z počítača“),
  • vznikne nová administrátorská rola pre stránky, ktorá držiteľom umožní vytvárať Live prenosy,
  • používatelia FB Mentions (celebrity, politici…) dostanú jednoduché video štatistiky sledovanosti,
  • pri Live Videách budete môcť „pripnúť“ vyššie najlepšie komentáre divákov,
  • každá Page dostane permalink do video sekcie, kde dostane najväčší priestor práve vysielané Live Video,
  • jedno video budete môcť po dotočení vypostovať na viacero stránok (crossposting).

Obrázok @WeRSM

Niektoré novinky by ste už mohli mať dostupné, iné prídu časom. Facebook prizvukuje, že všetky zmeny robí na podnet komunity a bude tak robiť aj v budúcnosti. Ak vám teda na Live Videách niečo chýba, nebojte sa ozvať.

Twitter ruší Dashboard

Twitter donedávna sám prevádzkoval publikačnú platformu pre firemné tweetovanie. Tá podporovala často využívané funkcie externých toolov (plánovanie príspevkov, štatistiky, správa komunity). Volala sa Dashboard. Respektíve ešte chvíľku sa volať bude, končí 3. februára.

Platforma sa dokázala dostať vo svojom krátkom živote len do beta-fázy a dostupná bola len pre americké profily. Twitter sa k dôvodom jej zrušenia bližšie nevyjadril. Možno len nechce ďalej štiepiť vlastné nástroje a aktivity, správcovia appky sa totiž vyjadrili, že s funkciami Dashboardu sa stretneme „v iných, lepšie dostupných“ nástrojoch Twitteru.

Instagram tip: Viacero odkazov v jednom profile

S odkazovaním na Instagrame bol vždy problém. Do textu či do komentára aktívny odkaz nevložíte a preto sa to väčšinou rieši čarovnou formulkou „link nájdete v profile.“ Ale aj tam sa vojde len jeden. Linktree prišiel s „elegantným“ riešením.

Linktree je bezplatný nástroj, ktorý vie rýchlo vytvoriť jednoduchú mobile-friendly „landing page,“ ktorá sa svojou farebnosťou a UX podobá na Instagram. Na takúto landing page potom po registrácii môžete umiestniť viacero linkov a link na ňu si dať do profilu na Instagram.

Animácia @WeRSM

V konečnom dôsledku tak jednoducho získate možnosť umiestniť do Instagramového profilu viacero linkov. Alebo to tak aspoň bude vyzerať.