Instagram sa naplno chystá pustiť do e-commerce, Facebook podporí biznisové celebrity, Twitter vylepší zákaznícku podporu cez svoju platformu a YouTube má nové možnosti v komentároch.

Nakupovať sa bude dať už aj cez Instagram

Nejeden z nás zatúžil rovno si kúpiť lákavý produkt z peknej Instagramovej fotky. Menej lákavé je ale potom ísť na e-shop predajcu a pracne ho tam zháňať. Čo keby to šlo všetko vyriešiť jedným klikom do fotky? Neuveríte, ale pôjde to.

Funkcia bude fungovať prekvapivo podobne ako na Facebooku. Vo fotke „označíte“ zobrazované produkty a konzument fotky sa na ne bude môcť jednoducho prekliknúť do e-shopu. Alebo poprípade v Spojených štátoch rovno v prostredí Instagramu nakúpiť.

Obrázok @ WeRSM

Vybrané značky začínajú funkciu testovať dnes, globálna dostupnosť (aspoň čiastočná s preklikom do e-shopu bez priameho nákupu) je v pláne.

Facebook vydal sériu contentu pre biznisových influencerov

Keďže som si priam istý, že tento blog číta nejedna hviezda slovenského podnikateľského neba (žmurk žmurk), nemôže tu chýbať ani táto novinka. Na tomto webe nájdete množstvo materiálov o tom, ako sa stať a správne si udržať status Business Influencera na Facebooku.

fbbigi

Okrem potrebných guides a success stories na webe nechýba ani podrobný popis Facebookových funkcií a technológií, ktoré s budovaním mena môžu pomôcť. Dozviete sa tak koho a akým spôsobom by ste mali chcieť osloviť, prečo je vôbec dôležité chcieť to a ďalšie užitočné tipy.

Ak teda uvažujete nad budovaním vlastnej značky alebo nad vylepšením tohto procesu, určite sa začítajte.

Twitter: Súkromné správy budú autonómnejšie

Je veľa značiek, ktoré Twitter využívajú ako nástroj používateľskej podpory. Tie väčšie na to majú nejaký pokročilý tool tretej strany, menšie sa ale musia uspokojiť s bežným rozhraním služby. Druhú skupinu tak určite potešia novinky v súkromných správach.

Prvou sú uvítacie správy. Tie v krátkom čase po prijatí správy od zákazníka automaticky odpíšu na správu (napr. s poďakovaním za správu a uistením, že sa mu čoskoro bude niekto venovať). Druhou je možnosť vytvoriť si šablóny na správy, vďaka ktorým môžete čarovnými formulkami odpovedať zákazníkom veľmi rýchlo. Niečo podobné funguje už dlho na Facebooku.

Novinky v súkromných správach by pre biznis profily mali byť dostupné už dnes.

YouTube: Nové možnosti pre administrátorov v komentároch

Administrátori YouTubových kanálov dostanú nové možnosti pri spravovaní komentárov. Novinky sa dajú rozdeliť do dvoch kategórií, na sociálne a formálne možnosti.

Čo sa týka sociálnych noviniek, administrátori dostanú možnosť pripnúť vybraný komentár na vrch výpisu, aby ho všetci videli. Ďalej budú mať možnosť pekné komentáre označiť srdiečkom, no a v neposlednom rade budú môcť v diskusii vystupovať s vlastnou prezývkou, ktorá bude zvýraznená.

Formálne novinky dajú administrátorom možnosť vybrať si moderátorov, ktorí budú môcť mazať nepekné komentáre. Ďalej sa bude dať vytvoriť zoznam neželaných slov a fráz, ktoré sa nebudú dať vypublikovať vôbec. A v rámci betatestovania bude existovať aj možnosť pozdržať komentáre na zverejnenie až po ich skontrolovaní administrátorom. Aké komentáre sa pozdržia, má rozhodovať algoritmus Googlu, preto túto funkcionalitu v slovenčine v blízkej dobe neočakávam.