Workplace by Facebook je na svete a my ho testujeme, Periscope začne podporovať živé prenosy s profi technikou, Flipboard má nový formát pre kreatívne firmy a Instant Articles začnú prinášať tvorcom viac peňazí.

Workplace spustený, vo VISIBILITY usilovne testujeme

Ok, toto nie je novinka z minulého týždňa, ale opakovanie je vraj matkou múdrosti. Vnútrofiremná „sociálna sieť“ Workplace od Facebooku je dostupná všetkým. Respektíve, musíte sa prihlásiť o pozvánku, je ale pravdepodobné, že ju dostanete.

Vo Workplace sa všetko točí ohľadom Skupín. Tie už poznáte z „klasického“ Facebooku, vo Workplace by ale mal mať svoju Skupinu každý pracovný tím a každý projekt. Vďaka známemu rozhraniu už zamestnancov nemusíte učiť na nový nástroj. To je určite skvelá správa pre všetkých, ktorí nemusia školenia.

Vo VISIBILITY sme sa do objavovania tajov Workplace už pomaly vrhli a skúsime ho zabudovať do každodenného firemného života. Samozrejme, potom môžete čakať článok s dojmami, ako sa nám to podarilo.

workplace

Periscope Producent: živé prenosy aj s profi technikou

Živé video natáčané mobilom je vám málo? Priekopník tejto kategórie, Periscope, začne podporovať vysielanie z externého zdroja. Tým môže byť pokročilý softvér pre video či profi kamera alebo aj ich spojenie. Jednoducho, s Periscope Producent sa dá kvalita živého vysielania posunúť opäť ďalej.

Aj pri takto vysielanom živom videu bude možnosť vysielať ho priamo do appky, na Twitter či web Periscope.tv. Ľudia ho môžu tiež komentovať a srdiečkovať. Samozrejme, živé vysielanie na vyššej úrovni už vyžaduje aj vyššie znalosti práce s videom. To asi nikoho neprekvapí.

Prístup do Periscope Producera môžete získať vyplnením tohto dotazníka.

Flipboard Storyboard: Nový príťažlivý reklamný formát

A pri „exotických“ appkách ešte ostaneme. Hlavne firmy predávajúce do zahraničia (u nás Flipboard nie je tak využívaný) môže zaujať formát Storyboard. Ten v sebe spája rôzne brandované multimediálne obsahy do jedného príťažlivého celku.

Trochu tak pripomína Canvas od Facebooku, Flipboard ale môže zaujať pomerne presným tematickým cielením: ak predávate napríklad bicykle, je jasné, že svojich zákazníkov nájdete medzi odberateľmi kanálu Biking, atp.

Instant Articles: Nové možnosti monetizácie

Aby z Instant Articles niečo mali aj vydavatelia obsahu (ktoré nimi prichádzajú o návštevnosť na vlastný web), Facebook ponúka rôzne možnosti ich monetizácie. Nedávno pribudli niektoré nové.

V súčasnosti existujú tri možnosti predaja reklamnej plochy v Instant Articles: priamy nákup cez dané médium, FB Audience Network a brandovaný obsah. Prvé dve menované dostali nové rozmery „bannerov“ v rôznych mierkach (2:1, 1:1, 2:3).

Je pekné, že Facebook nezabúda ani na publisherov a podelí sa s nimi o reklamný desiatok. Uvidíme, či im to bude stačiť.