Štart Facebook Marketplace sa tak úplne nevydaril, Meerkat skončil a Shopify umožní každému ľahko predávať cez FB Messenger.  No a v okienku pekných kampaní ukončíme svetový hlad.

Sex, drogy, zbrane a malí ježkovia

Nie, nezačíname podnadpisom s názvom novej punkovej kapely. Ide len o krátky výpis toho, čo sa objavilo v prvých dňoch fungovania na novom FB Marketplace. Ten mal slúžiť ako nevinný „blšák,“ ale internet nezaprel svoje gény…

Zašlo to až tak ďaleko, že ho sociálna sieť musela po pár hodinách pilotného fungovania úplne vypnúť. Vraj pre „technický problém.“ Aj tak sa ale na Facebook zniesla vlna kritiky za to, že (opäť) nedotiahol do dokonalosti reportovací systém a automatické filtre.

Facebook je v tomto dlhodobo medzi dvoma mlynskými kameňmi. Na jednej strane musí potláčať to, čo ok nie je a na strane druhej povoľovať, čo aktuálny stav spoločnosti káže (určite si spomeniete na kauzu vymazania fotiek odhalených pŕs dojčiacich matiek). A to všetko pre všetkých používateľov a ideálne v reálnom čase. Nezávidím.

Koniec Meerkat-u

Prvý sa narodil, prvý umiera. Priekopník živého vysielania pre všetkých, Meerkat, to minulý týždeň zabalil. Appka, za ktorou nestálo žiadne veľké meno, to neustála v konkurencii gigantov ako FB či Google. A keďže ju nikto z nich ani nekúpil, jej príbeh sa končí.

Vývojári aplikácie už nevidia priestor na trhu živého vysielania v štýle „jeden všetkým“ (one to many). Namiesto toho sa chcú sústrediť na uzavretý hromadný video chat. Svoje nové dieťa nazvali Houseparty.

Podobné funkcie ale opäť už ponúkajú silnejší hráči, preto som sám zvedavý, ako dlho sa tentoraz chalani na trhu udržia.

Shopify má „e-shop bota“ jednoducho a pre každého

Rôzni boti do Messengeru zaplavili nadpisy mnohých marketingových magazínov. Problém je, že buď boli na nič alebo keď niečo robili, stáli neskutočné peniaze. Automatické predávanie produktov ako z propagačného videa Facebooku tak mnohým predajcom ostalo iba v snoch. Až doteraz.

Známe Shopify sľubuje, že takého pre vás nachystá v okamihu a prípravu zvládne každý. Teda, pre vás… Služba v pilotnej prevádzke funguje v USA, Veľkej Británii, Kanade a Austrálii.

Kým začnete smútiť, poteším vás aspoň tým, že pre klientov Shopify je tento nový modul bezplatný. Tak sa snáď raz dočkajú aj naši e-shoperi.

Pekná kampaň: Delete to Feed

Fotky jedla sú celou kategóriou toho, čo na sociálne siete ľudia bežne dávajú. Čo ak to ale otočíme? Čo keby za každú zmazanú fotku jedla vzniklo 11 skutočných jedál pre tých, ktorí to potrebujú? To je myšlienka kampane Delete to Feed.

deltofeed

Poľnohospodársky koncern Land O’Lakes už takto vraj daroval 142 395 jedál. Jednoduchou matematikou tak zistíme, že svoje fotky jedla z Instagramu zmazalo už vyše 12 tisíc ľudí. Tomu sa vraví spojenie príjemného s užitočným, čo poviete?