Facebook, Twitter, Snapchat aj Instagram vytiahli nové formáty a aktualizácie tých starých. A náhodou v jeden týždeň, tak si ich zhrnieme.

Nové cielenie na Facebooku: Canvas Engagement

Začneme zľahka, nenápadne. Facebook umožní cieliť ďalšie reklamy na tých, ktorí videli/reagovali na váš existujúci Canvas. Keď ste si už dali tú prácu s jeho vytváraním, môžete tak ďalej pracovať s publikom, ktoré zasiahol.

Táto možnosť tak rozširuje retargetingové možnosti priamo v rámci siete bez nutnosti jej opustenia používateľom. Už dávnejšie sa dá cieliť na Video/Lead Ad engagement a samozrejme skladať publiká z vlastných zdrojov.

Obrázok @ SocialTimes

Investícia do výroby Canvasu sa vďaka novému cieleniu môže vrátiť rýchlejšie a samotný Canvas nemusí byť obchodne orientovaný – o to sa postarajú následné reklamy.

Twitter zľahčí život Používateľským podporám

Pre príklad hojne využívanej používateľskej podpory cez Twitter nemusíme chodiť ďaleko, živo to fičí trebárs v susednom Česku, napríklad v segmente mobilných operátorov. Aj tam budú môcť využiť minulotýždňovú novinku.

Tá rozširuje biznis profily o informácie o dostupnosti toho-ktorého profilu. V skratke, naprieč Twitterom sa bez zbytočného klikania dozviete, kedy približne môžete očakávať odpoveď na svoj podnet.

Profily, ktoré slúžia ako Podpora, tiež dostanú výraznejšie tlačidlo na poslanie priamej správy – DM. Profil sa ako „Používateľská podpora“ bude dať označiť v nastaveniach aj so všetkými potrebnými údajmi o dostupnosti.

Pre zmenu sa aj Snapchat inšpiruje Facebookom

Po sérií „inšpirácii“ v opačnom garde, o ktorým som písal v minulých článkoch, sa tentoraz strany obrátili. Zatiaľ, čo Facebook si požičiava hlavne populárne funkcie, Snapchat ide po tých biznisových. Prosto, každý vie, v čom je ten druhý dobrý.

Obrázok @ Marketing Land

Snapchat sa naučí cieliť reklamy podľa importovaných zoznamov mailov či iných identifikátorov. Postupne tiež začne rozdeľovať publiká podľa záujmov, aby na nich takto mohol cieliť reklamy. To poznáme práve z Facebooku.

Novinka bude zatiaľ dostupná pre vybraných zadávateľov, ale hneď pre všetky dostupné formáty. Dá sa predpokladať, že sa časom rozšíri aj medzi ďalšie firmy.

Instagram zvýrazní CTA pri reklamách a iné

Instagramové reklamy budú nápadnejšie a výraznejšie, ako doteraz:

  • CTA tlačidlá dostanú podfarbenie, aby ich bolo viac vidno.

  • Po rozkliknutí reklamy sa rovno otvorí sekcia s komentármi.
  • Keď algoritmus IG rozozná informácie, s ktorými sa dá pracovať, pridá ich rovno do tlačidla.

  • Linky vo videoreklamách sa začnú otvárať v zabudovanom prehliadači v rámci aplikácie, pričom video nad nimi bude stále pokračovať.

Novinky prídu do aplikácie počas budúceho mesiaca a Instagram sľubuje ich ďalšiu optimalizáciu po vôli zadávateľov a používateľov.