Google chce, aby si videoreklamu mohla spraviť každá firma sama. Twitter zas ide cieliť reklamy podľa emoji a Facebook bude sledovať offline nákupy.

YouTube Director: Natočte a zverejnite reklamu z mobilu

Google sa chystá malým firmám vysvetľovať, že na natočenie svojej prvej videokampane nepotrebujú hviezdne budgety a agentúry. Vraj im bude stačiť telefón, z ktorého všetko vybavia.

Volá sa to YouTube Director. Sľubuje, že na natočenie reklamy nie sú potrebné skúsenosti a zvládne to naozaj každý. V prípade fyzického zapnutia AdWords kampane už ale Google odporúča spoluprácu s partnerom.

https://www.youtube.com/watch?v=ufI7su3KXng

Ak sa niekto na natáčanie predsa len necíti, YouTube Director onsite vie vo vybraných amerických mestách poslať do firmy profesionála, ktorý zo zvládne za neho. Stačí minúť na kampaň viac ako 150 USD. Pri propagácii aplikácie sa video zo screenshotov a loga vie vytvoriť dokonca automaticky.

YouTube Director (aplikácia a naviazané služby) štartuje v USA a Kanade, Google ale je schopný pomerne rýchlo ísť globálne, tak uvidíme.

Twitter umožní cieliť reklamy podľa emoji

Používate často emoji pizze? Nech sa páči, reklama na najbližšiu pizzériu. Ste smutní? Na, potešte sa touto vtipnou appkou. Či sa nám to páči alebo nie, toto bude realitou. Začína s tým Twitter, ale stavil by som na to, že ho ostatní budú čoskoro nasledovať (ak tak už neurobili).

Cieliť na emoji môžu zatiaľ vybraní partneri Twitteru, sieť ich delí na tri kategórie:

  • Cielenie podľa jedlo-emoji,
  • cielenie podľa nálady,
  • cielenie podľa hobby (emoji surfera, bikera…).

Zdá sa, že emoji bude okrem jazyka budúcnosti aj kľúčom k vypracovaniu psychologického profilu. Tešíte sa?

Facebook sa naučí dosledovať off-line konverziu

Pozretia, kliky, konverzie, zapojenie… Všetko je to super merať, čo ale keď vám ide najmä o predaj vo vašej kamennej predajni? Ako sa dozviete, že práve tento človek prišiel práve na základe online reklamy? Do tejto večnej otázky sa pustil Facebook.

Spojil pri tom nekonečnú silu mobilov so svojimi algoritmami. Ak používateľ uvidí reklamu na váš lokálny biznis (čo vie FB už dlhšie) a snímače mobilu v krátkom čase na to zaregistrujú, že sa tam fyzicky dostavil, pravdepodobne ho tam daná reklama „dostala“ a FB tieto dáta odreportuje.

Dostať človeka na predajňu je jedna vec, ale odsledovať, či si tam niečo aj kúpil, to je zas iná pesnička. FB sa preto spojil s veľkými poskytovateľmi POS systémov a umožní trackovať aj toto. Postačí, keď obsluha správne priradí nákup k osobe zo zoznamu ľudí, ktorí sa do predajne dostavili na základe reklamy.

V budúcnosti, keď začneme mobilmi bežne aj platiť, odpadne aj toto. Jednoznačný identifikátor mobilu okrem zaplatenia priradí nákup k osobe, načíta napríklad zľavové kupóny, naviazané API zistí, na základe čoho osoba do predajne prišla a ďalší systém trebárs v budúcnosti ponúkne nakupujúcemu komplementárne produkty do reklám vo vyhľadávaní. Možno to znie desivo, ale práve sem technológie smerujú.