Softvérový gigant bol na nákupe, tentoraz ho to stálo niečo vyše 26 miliárd dolárov. A budú aj nové funkcie Snapchatu a Twittera.

Microsoft kupuje LinkedIn

Horúca novinka z dnešného rána. Microsoft kupuje LinkedIn za 26,2 mld. USD (196 dolárov za akciu).

Satya Nadella, ešte stále čerstvý CEO firmy, nakupoval za väčšiu sumu prvýkrát počas svojho pôsobenia. Podľa neho si LinkedIn počína úžasne, a tak bude aj pod Microsoftom fungovať ako doteraz. V LinkedIn ostane aj ten istý CEO, ktorý sa bude spovedať priamo Nadellovi.

Microsoft nešpecifikoval, ako nákup využije, počítať ale môžeme s hlbším previazaním s jeho CRM systémami a programami z rodiny Office.

360° fotky priamo na Timelinách a Newsfeedoch

Ak ste ako ja, tak vám prišlo trápne, že FB už dávno podporuje 360° videá, ale fotky nie. Veľký Mark nás našťastie vypočul a priamu podporu 360° fotiek uviedol na svojom osobnom profile.

Či už máte 360° fotoaparát alebo špeciálnu aplikáciu v smartfóne, Facebook pridávanú hotovú fotku automaticky rozozná. Stačí ju nahrať ako klasickú snímku. Vo výsledku sa potom dá pohybovať myšou, dotykom a v prípade mobilných zariadení aj pohybom v priestore.

Na telefónoch kompatibilných so Samsung Gear VR je možné prepnúť sa aj do virtuálnej reality. Viac o 360-tkových funkciách FB nájdete na špeciálnej stránke.

Twitter Insiders pomôžu s výskumom trhu

Táto správa je hlavne pre firmy, ktoré podnikajú (alebo sa chystajú podnikať) mimo slovenských hraníc. Konkrétne v US a UK. Twitter vám na týchto trhoch pomôže s marketingovým výskumom.

Klasický výskum môže byť na týchto mnohomiliónových trhoch veľmi drahý a bez potrebných skúseností aj rizikový. Twitter Insiders združuje vyše 12 000 používateľov tejto sociálnej siete, ktorí súhlasili s účasťou na výskumoch a tvoria relevantnú vzorku miestnej populácie.

Screen_Shot_2016-04-21_at_5.03.10_PM

Dostupné sú nielen rôzne malé prieskumy, ktoré vám pomôžu napr. otestovať chystanú kampaň, ale aj veľké kvalitatívne výskumy a experimenty na mieru. Ak vás Twitter Insiders zaujali, budete musieť kontaktovať priamo Twitter alebo partnerskú agentúru v danej krajine.

Snapchat redizajnom poskytne väčší prehľad

Snapchat bude prehľadnejší! Viem, znie to neuveriteľne, ale je to tak. Konkrétne sa jedná o sekciu „Discover,“ kde môžete sledovať obsah partnerov. Doteraz tam boli len ich logá, teraz rovno hlavné Snapy.

Discover postarom a ponovom. Obrázok @TechCrunch

Rýchlejšie tak nájdete to, čo vás zaujíma. Zrýchlilo sa tiež prihlásenie k odberu konkrétneho média, teraz na ňom postačí podržať prst a jedným klikom potvrdiť. Vynovená je celá sekcia aj náhľady v rámci karty Stories.