Júl priniesol niekoľko inovatívnych noviniek v oblasti sociálnych sietí, ktoré by mali zaujať každého social media managera/ku. Instagram a Facebook predstavili nové funkcie, ktoré môžu výrazne ovplyvniť tvorbu a zdieľanie obsahu, zatiaľ čo TikTok oznámil významné partnerstvo. Pozrite si päť najnovších aktualizácií, ktoré by ste nemali prehliadnuť.

Instagram testuje novú ikonu správ v hlavnom používateľskom rozhraní

Postupom času sa čoraz väčšia angažovanosť na Instagrame presúva do súkromných správ (DM), čoho si je vedomý aj samotný Instagram. V rámci tohto trendu preto experimentuje s výraznou zmenou v rozložení aplikácie. Niektorí používatelia teraz môžu vidieť novú ikonu správ v dolnom paneli funkcií:

Instagram testuje novú ikonu správ v hlavnom používateľskom rozhraní

Zdroj: https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-tests-making-messaging-icon-main-focus-app/721824/

Ako môžete vidieť na príklade, ktorý zverejnila Jasmine Enbergová, Instagram testuje nové rozloženie ikon v hlavnom používateľskom rozhraní. Tlačidlo na vytváranie príspevkov „+“ je presunuté do pravého horného rohu, zatiaľ čo ikona lietadielka pre správy je zvýraznená v strede dolného funkčného panela.

Facebook testuje „Clear Mode“ pre prehľadné prezeranie reelsov

Po úspešnom otestovaní s IG Reels teraz Facebook skúša nový „Clear Mode“ pre prehľadné prezeranie reelsov v aplikácii.

Ako môžete nižšie vidieť na snímkach obrazovky, ktoré zdieľal výskumník aplikácií Radu Oncescu, Facebook experimentuje s novou možnosťou, ktorá by používateľom umožnila skryť popis a tlačidlá používateľského rozhrania na reelskach pre lepší zážitok zo sledovania.

„Clear Mode“ by sa aktivoval dlhým stlačením na obrazovke. Uľahčil by sledovanie reelsov v plnom rozsahu a mohol by byť obzvlášť užitočný pre klipy, ktoré majú prvky v dolnej časti zakryté textom a funkčnými tlačidlami.

Facebook testuje „Clear Mode“ pre prehľadné prezeranie reelsov

Zdroj: https://www.socialmediatoday.com/news/facebook-tests-clear-mode-uncluttered-reels-viewing/720800/

Instagram experimentuje so super lajkami pre stories

Instagram prichádza s novou funkciou s názvom „Super Like“ pre stories. Podľa výskumníka aplikácií Alessandra Paluzziho, ktorý zverejnil príklad tejto funkcie, by „Super Like“ na Instagrame umožnil používateľom vyjadriť svoje nadšenie pre konkrétny príbeh jednoduchým stlačením a podržaním tlačidla Páči sa mi. Táto interakcia by autorovi príspevku signalizovala, že sa vám jeho príspevok naozaj páčil.

Tlačidlo „Super Like“ už pozná veľa používateľov zo zoznamovacej aplikácie Tinder.

Instagram experimentuje so super lajkami pre stories

Zdroj: https://www.socialmediatoday.com/news/instagrams-experimenting-super-stories/721539/

TikTok oznámil partnerstvo s platformou udalostí Eventbrite

TikTok s potešením oznamuje partnerstvo s globálnym trhom podujatí Eventbrite, ktorý ponúka event manažérom a manažérkam nový účinný spôsob propagácie ich podujatí a predaja vstupeniek v širokej škále kategórií.

Nové partnerstvo tiež umožní globálnej komunite TikToku predávať vstupenky na vlastné podujatia. Teraz môže každý tvorca Eventbrite alebo používateľ TikToku pridať odkazy na Eventbrite priamo do svojich TikTok videí, čo pomôže komunite objaviť podrobnosti o udalostiach a zakúpiť si vstupenky bez toho, aby museli opustiť aplikáciu.

Prostredníctvom tohto partnerstva sa môže každý používateľ TikToku stať tvorcom udalostí a to tak, že bude organizovať svoje udalosti na Eventbrite a bezproblémovo propagovať a predávať vstupenky priamo komunite TikToku.

Vďaka jednoduchému pridávaniu odkazov Eventbrite k videám na TikToku môžu aj menšie udalosti získať viac pozornosti, podporiť komunitu a zároveň prispieť k rozmanitejšiemu prostrediu udalostí.

TikTok oznámil partnerstvo s platformou udalostí Eventbrite

Zdroj: https://newsroom.tiktok.com/en-us/tiktok-partners-with-eventbrite-to-simplify-event-promotion-and-creation-for-the-global-tiktok-community-us

Instagram rozširuje poznámky do reelsov a príspevkov vo feede

Instagram oznámil ďalšie rozšírenie svojej funkcie posielania správ Notes, pričom používatelia teraz môžu zanechať poznámky nielen v reelskach, ale aj v príspevkoch feedu.

Ako môžete vidieť na príklade, do reelsov môžu sledovatelia teraz pridať poznámku z ponuky správ, čo umožňuje ďalšiu interakciu s priateľmi. Podobný prístup je zavedený aj pri príspevkoch informačného kanála, kde sledovatelia môžu zdieľať poznámku priamo v príspevku. 

Poznámky sú dočasné a trvajú tri dni. Môžu byť zanechané iba vzájomným sledovaním, čo pridáva jednoduchú možnosť podnietiť interakciu medzi vašimi priateľmi. Tento nový spôsob komunikácie na Instagrame tak umožňuje používateľom lepšie a osobnejšie zapojenie do obsahu ich sledovaných osôb.

Zdroje