Share of Search
Definícia
Share of Search (podiel na vyhľadávaní) je jednoducho povedané počet ľudí, ktorí vyhľadávajú vašu značku, vydelený počtom ľudí, ktorí vyhľadávajú všetky značky vo vašej kategórii.
Share of Search = Vyhľadávanie značky XY / Vyhľadávanie všetkých značiek v kategórii
Na vysvetlenie, pod „vyhľadávaniami“ máme na mysli tie, ktoré sa uskutočňujú pomocou vyhľadávača, v Európe pôjde najmä o vyhľadávanie v Googli.
Popis
Share of Search je užitočným meradlom na preskúmanie účinnosti organického aj plateného marketingu vo vyhľadávaní. Je mimoriadne dôležitý pre konkurencieschopnosť podnikov v odvetviach, v ktorých existujú produkty s vysokou mierou zapojenia.
Aké sú výhody tohto merania?
- Je to lacné – podiel na vyhľadávaní sa dá vypočítať pomocou bezplatných nástrojov, ako je napríklad Google Trends.
- Je to dostupné – údaje Google Trends sú k dispozícii všetkým podnikom zadarmo
- Je to rýchle – údaje, ktoré potrebujete na spustenie reportu Share of Search, sa dajú zhromaždiť oveľa rýchlejšie ako report Share of Voice.
- Je to efektívne – takmer vo všetkých prípadoch podiel vyhľadávania presne koreloval s podielom na trhu.