Definícia

PPC špecialista je marketingový profesionál, ktorý vytvára, spravuje a optimalizuje PPC kampane v reklamnej sieti. Svoje odborné znalosti využíva na návrh vhodnej stratégie a zvolenie vhodného kanála, ako napr. Google Ads, Facebook (Meta), ale taktiež porovnávača, ako Heureka a Glami.

Popis

Na to, aby platené kampane (PPC) správne fungovali a prinášali výsledok, je potrebných niekoľko odborných znalostí, ktoré PPC špecialista využíva. Vyhodnocuje použiteľnosť a navrhuje optimalizáciu vstupných stránok, analyzuje kľúčové slová a nastavuje analytické merania, na základe ktorých vyhodnocuje výkon kampaní. Množstvo času venuje analýze dát a skúma možnosti zlepšenia výkonu kampaní. Taktiež neustále sleduje nové trendy a konkurenciu.

PPC špecialista zvyčajne pracuje s reklamami Google Ads, Facebook Ads, Instagram Ads či LinkedIn Ads a rôznymi typmi reklamných formátov, ako search, display.

Zaujímate sa o PPC kampane a chceli by ste pracovať na ich optimalizácii? Pozrite sa, či náhodou nehľadáme jedného performance špecialistu aj vo Visibility.