Display reklama
Definícia
Display reklama alebo bannerová reklama je typ reklamy, ktorý predstavuje kombináciu textu, obrázka a adresy URL, na ktorú, po kliknutí na banner, bude používateľ presmerovaný – ide teda o cieľovú webovú adresu.
Popis
Pri reklamách typu display rozlišujeme tri typy bannerov:
- Statické,
- responzívne a
- HTML5.
Statické bannery reprezentujú obrázok, ktorý v sebe nesie logo inzerujúcej firmy a taktiež text komunikujúci dané posolstvo, ktoré chce inzerent zdieľať.
Responzívne bannery sú zväčša bez textu a loga, a teda obsahujú iba obrázkovú časť. Texty a logo sa do reklamy vkladajú separátne vo viacerých verziách, a to umožňuje kombinovať jednotlivé texty medzi sebou.
Pri HTML5, teda animovaných banneroch, ide o kombináciu viacerých obrázkov a textov, ktoré sa medzi sebou menia a tak vytvárajú tzn. animáciu.
Väčšina reklám má obdĺžnikový alebo štvorcový tvar a obsah, ktorý musí spĺňať podmienky jednotlivých inzertných nástrojov tak, aby zodpovedal veľkostiam inzertnych plôch na hostiteľských webových stránkach.