Propagácia Slovenska cez internetUž sme si pomaly zvykli na fakt, že snahy Slovenska v rôznych oblastiach propagácie, rozvoja turizmu a povedomia o krajine v zahraničí, zlyhávajú na plnej čiare. Bohužial výnimkou nie je ani internet.

Spravili sme prieskum toho, ako sa umiestňujú na Google.com oficiálne info stránky jednotlivých krajín v strednej Európe po vyhľadaní názvu krajiny a získali sme nasledujúci rebríček:

Česká Republika Czech Republic

Slovo Umiestnenie Priemerná mesačná výhľadávanosť
Czech Republic 2. a 3. miesto 2,240,000

Česká Republika investovala do internetovej propagácie pomocou webu czech.cz niekoľko desiatok miliónov korún a to sa odzrkadlilo aj na jeho kvalite a výsledkoch vo vyhľadávačoch, jednoducho povedané, dôstojne propaguje Českú Republiku na internete.

Rakúsko Austria

Slovo Umiestnenie Priemerná mesačná výhľadávanosť
Austria 2. miesto 7,480,000

Rakúšania v propagácii svojej krajiny pomocou internetu vôbec nezaostávajú, podobne, ako Česká Republika, aj oni obsadili druhé miesto na Google.com hneď za Wikipediou.

Nemecko Germany

Slovo Umiestnenie Priemerná mesačná výhľadávanosť
Germany 2. miesto 30,400,000

Nemecko využíva naplno potenciál viac ako 30tich miliónov ľudí, ktorí každý mesiac hľadajú informácie o tejto krajine cez Google.

Maďarsko Hungary

Slovo Umiestnenie Priemerná mesačná výhľadávanosť
Hungary 3. miesto 3,350,000

Ani naši južní susedia sa hanbiť za svoju internetovú propagáciu nemusia, pekné tretie miesto webu národnej agentúry pre turizmus je toho dôkazom.

Slovensko Slovakia

Slovo Umiestnenie Priemerná mesačná výhľadávanosť
Slovakia 11. miesto 1,500,000

Slovensko by sa ale hanbiť malo, pretože web slovakia.travel sa na hlavné kľúčové slovo neumiestňuje ani len na prvej strane na Google.com. Kde bude asi chyba?

Poľsko Poland

Slovo Umiestnenie Priemerná mesačná výhľadávanosť
Poland 17. miesto 7,480,000

Horšie ako Slovensko už dopadlo iba Poľsko, ktorého info web je až niekde ku konci druhej strany výsledkov na Google.