Slovensko zlyháva aj v propagácii na internete
Už sme si pomaly zvykli na fakt, že snahy Slovenska v rôznych oblastiach propagácie, rozvoja turizmu a povedomia o krajine v zahraničí, zlyhávajú na plnej čiare. Bohužial výnimkou nie je ani internet.
Spravili sme prieskum toho, ako sa umiestňujú na Google.com oficiálne info stránky jednotlivých krajín v strednej Európe po vyhľadaní názvu krajiny a získali sme nasledujúci rebríček:
Slovo | Umiestnenie | Priemerná mesačná výhľadávanosť |
Czech Republic | 2. a 3. miesto | 2,240,000 |
Česká Republika investovala do internetovej propagácie pomocou webu czech.cz niekoľko desiatok miliónov korún a to sa odzrkadlilo aj na jeho kvalite a výsledkoch vo vyhľadávačoch, jednoducho povedané, dôstojne propaguje Českú Republiku na internete.
Slovo | Umiestnenie | Priemerná mesačná výhľadávanosť |
Austria | 2. miesto | 7,480,000 |
Rakúšania v propagácii svojej krajiny pomocou internetu vôbec nezaostávajú, podobne, ako Česká Republika, aj oni obsadili druhé miesto na Google.com hneď za Wikipediou.
Slovo | Umiestnenie | Priemerná mesačná výhľadávanosť |
Germany | 2. miesto | 30,400,000 |
Nemecko využíva naplno potenciál viac ako 30tich miliónov ľudí, ktorí každý mesiac hľadajú informácie o tejto krajine cez Google.
Slovo | Umiestnenie | Priemerná mesačná výhľadávanosť |
Hungary | 3. miesto | 3,350,000 |
Ani naši južní susedia sa hanbiť za svoju internetovú propagáciu nemusia, pekné tretie miesto webu národnej agentúry pre turizmus je toho dôkazom.
Slovo | Umiestnenie | Priemerná mesačná výhľadávanosť |
Slovakia | 11. miesto | 1,500,000 |
Slovensko by sa ale hanbiť malo, pretože web slovakia.travel sa na hlavné kľúčové slovo neumiestňuje ani len na prvej strane na Google.com. Kde bude asi chyba?
Slovo | Umiestnenie | Priemerná mesačná výhľadávanosť |
Poland | 17. miesto | 7,480,000 |
Horšie ako Slovensko už dopadlo iba Poľsko, ktorého info web je až niekde ku konci druhej strany výsledkov na Google.