Výsledky vyhľadávania na GoogleUrčite sa Vám to už stalo, raz sa Váš web nachádza na prvom mieste, inokedy ho nenájdete ani na prvej stránke výsledkov, radenie webov v SERP (search engine result page) na Google je stále šialenejšie.

Rozdielne výsledky spôsobujú asi 4 základné faktory:

  • Geotargeting
  • Customization
  • Cookies
  • Datacentrá

Pomocou geotargetingu sa Google snaží zameriavať a prispôsobovať výsledky vyhľadávania podľa toho, kde sa nachádzate. Veľmi výhodná funkcia hlavne keď hľadáte program kina, zaujímavý výlet s rodinou alebo obchod vo Vašom okolí. Okrem micro geotargetingu zameraného na konkrétne mestá, poznáme aj macro geotargeting, ktorý je zasa zameraný na stránky v danom jazyku či krajiny.

Customization nie je nič viac iba zhromažďovanie informácií o Vás Googlom. Keď ste totiž prihlásený do svojho Google účtu a niečo na internete vyhľadávate, Google tieto dáta zaznamenáva a podľa Vášho správania upravuje budúce vyhľadávania.

Google okrem toho využíva aj Cookies, ktoré sa zapisujú vo Vašom prehliadači počas surfovania.

No a v neposlednom rade ovplyvňujú výsledky samotné informácie z datacentier. Keď robot Googlu indexuje stránky, informácie o tom ukladá na servery (datacentrá) a tých je po celom svete viacero. No a nie všetky sú v danom momente zosynchronizované, čo spôsobuje spomínané rozdiely.Pozície na 17tich datacentrách si môžete skontrolovať na viacerých stránkach.

Takéto správanie Googlu ale spôsobuje problémy hlavne ľuďom, ktorých SEO živí, hlavne v prípade, že pracujú na výkonnosť podľa pozícií vybraných kľúčových slov. Počas link buildingu sa pozície neustále hýbu a môže sa jednoducho stať, že traja ľudia v tom istom meste vidia tri rôzne SERP.

Jedným z riešení je počkať, kým sa údaje zosynchronizujú a situácia sa upokojí, čo ale môže trvať dlhšie, alebo si môžete kontrolovať pozície anonymne bez žiadnych informácií, ktoré by Google mohli viesť k upravovaniu výsledkov a to na stránke Page Wash.