VyhľadávačeNa svete existuje len málo trhov, kde Google nie je dominantným vyhľadávačom. Česká republika je jedným z nich.

Okrem ČR sa musí Google uskromniť ešte v Rusku, Japonsku, Číne a Kórei. Tam všade internetisti uprednostňujú lokálny vyhľadávač pred globálnym monopolom. V našich končinách je nám pochopiteľne asi jedno, čo ľudia používajú v takom Japonsku, to avšak neplatí o českom internetovom trhu, kedže zvyky pri vyhľadávaní v Čechách sa internetovýh marketérov dosť často dotýkajú aj na Slovensku.

Momentálne má podľa štatistík Seznam asi 60% trhu, Google sa drží zubami nechtami niekde okolo 40%. Ale prečo je to tak? Zvyk? Alebo puto k domácemu produktu? Tu je zopár príkladov, prečo by som Seznam na vyhľadávanie radšej nepoužíval:

Google.czSeznam.cz
EurotelEurotel
micro torrentmicro torrent
čas v Dubajičas v Dubaji
Změna času 2010Změna času 2010
čas v Dubajičas v Dubaji
T mobailT mobail

Google je jednoducho v mnohých prípadoch inteligentnejší, lepšie reaguje na aktuálne témy ale aj na konkrétnejšie otázky a to aj napriek tomu, že český trh je preňho len jeden z mnohých. Vydrží Seznam kvalitatívnemu tlaku zo strany Google len vďaka tradiciám, alebo čoskoro zvíťazí zdravý rozum?