seo-procesNie len na Slovensku, ale hlavne v zahraničí (India a okolie) existujú stovky „SEO“ agentúr, ktoré ponúkajú svoje služby, bohužial tie sú založené čisto na procese, nie na výsledkoch.

Pred pár týždňami ma kontaktovala jedna SEO agentúra z Indie so žiadosťou, či by som nemal pre nich nejakú zakázku. Odpovedal som, že momentálne pracujem iba na projektoch v Slovenčine prípadne Češtine. Oni na to, že to vôbec nie je problém, že vedia robiť SEO pre ktorýkoľvek jazyk. Trošku podozrivé, ale budiž, požiadal som ich teda o predloženie referencií.

Bola mi dodaná nejaké ruská flashová stránka, pre ktorú ževraj robili SEO. Na moju ďalšiu otázku ohľadom konkrétneho výsledku ich SEO som dostal len strohú odpoveď, no predsa SEO, stránka je validná.

Z môjho pohľadu ale bohužial SEO nie je o tom, že je stránka validná, že ma validný kód alebo SEO friendly URL. SEO nie je ani o tom, že robím link building, že mám unikátny obsah na webe a podobné záležitosti. Toto všetko je proces, nie výsledok.

Nanešťastie mnoho SEO agentúr ponúka iba proces, čím sa celá problematika ohľadne SEO veľmi mystifikuje a všeobecný názor ľudí na SEO a jeho efektivitu je potom viac negatívny ako pozitívny.

SEO by malo byť primárne o výsledkoch, tie sa dajú rozdeliť a definovať rôzne, napríklad:

  • dosiahnuté pozície na vybrané kľúčové slová
  • zvýšenie návštevnosti stránok
  • zvýšenie predajnosti
  • zvýšenie profitu

a samozrejme mnoho ďalších, merateľných výsledov. SEO audit, on page zmeny, link building, to všetko sú dôležité súčasti každého SEO projektu, ale pokiaľ sa nebudú robiť len ako medzikrok k dosiahnutiu stanovených cieľov, celé SEO sa stane len bezvýznamný proces bez efektu.