346146_web_browserVýmena odkazov je jednou z najdôležitejších častí SEO, ako však vymienať odkazy, keď váš klient nemôže alebo nechce umiestnovať odkazy na svojom webe? Riešením je vytvorenie microsite – teda doplnkového alebo podporného webu.

Microsites pre potreby optimalizácie pre vyhľadávače neslúžia ani tak na propagáciu konkrétnych produktov, ale využívajú sa hlavne pri výmene spätných odkazov. Systém výmeny funguje jednoducho – webová stránka A umiestni spätný odkaz zo stránky B na svoju microsite a naopak, stránka B umiestni odkaz buď priamo na svojom webe alebo na svojej microsite.

Každá microsite by mala byť vytváraná podľa určitých zásad:

  • Musí obsahovať originálny a neskopírovaný text, ktorý je obsahovo relevantný s hlavnou webovou stránkou. Ak váš klient predáva knihy, tak mu nebudete vytvárať microsites o akvaristike, pretože tam žiadna z oslovených stránok nebude chcieť umiestniť odkaz. Originalitu svojich textov si môžete overiť napríklad na www.copyscape.com.

  • Ak vkladáme do článkov aj obrázky, tak by mali byť dostupné s voľnou licenciou, použiť sa dajú napríklad obrázky z databázy na webovej stránke www.sxc.hu alebo search.creativecommons.org.

  • V prípade vlastnej domény využívame voľne dostupné CMS systémy ako WordPress, Joomla alebo Drupal. U nás vo VISIBILITY máme skúsenosti so všetkými tromi spomenutými a jednoznačne odporúčame WordPress pre jeho jednoduchosť. Nainštalovať WordPress na server je otázka doslova piatich minút, potom samozrejme treba vyplniť informácie o stránke, nastaviť SEO friendly URLs, pohrať sa prípadne s designom, trošku si šablónu upraviť a možete publikovať články. Jeho výhodou je aj obrovské množstvo voľne dostupných tém a rôznych pluginov (pre potreby SEO odporúčame All in One SEO Pack).

  • Po dokončení odporúčame microsites zaregistrovať do slovenských a českých katalógov, aby získali aspoň nejaké spätné odkazy.