Untitled-3 Quality Score je číselná hodnota, ktorá sa zobrazuje pri každom kľúčovom slove a ktorá ovplyvňuje to, či a na akej pozícii sa bude objavovať vaša reklama v sieti AdWords. Ktoré faktory ju ovplyvňujú? Platí, že čím je toto čislo vyššie (maximálne 10, odporúčaná hodnota je 5 a vyššie) tak tým relevantnejšia je vaša reklama. Ak si nastavíte konkurencieschopnú cenu za preklik, tak sa budú vaše reklamy zobrazovať na lepších pozíciách ako reklamy s nižším Quality Score. Neplatí teda, že na prvom mieste sa automaticky zobrazujú reklamy od toho zadávateľa, ktorý platí najviac za preklik, ale dôležitá je aj relevancia.

Faktory ovplyvňujúce hodnotu Quality Score:

  • CTR v súčastnosti – miera prekliku alebo pomer medzi počtom kliknutí a počtom zobrazení, čím vyššie CTR tým lepšie.
  • CTR v minulosti – akú mieru prekliku mali vaše reklamy a kľúčové slová v predchádzajúcom období. Výhodu majú staršie webové stránky, ktoré inzerujú v AdWords dlhšie a s vysokým CTR.
  • CTR cieľovej stránky, na ktorú odkazujete v reklame.
  • Kvalita cieľovej stránky – zvýhodnené sú tie, ktoré majú viac podstránok, viac unikátneho obsahu, rýchlo sa načítajú, sú dostupné po väčšinu času, atď.
  • Relevantnosť kľúčových slov a reklám s vyhľadávaným reťazcom.
  • Relevantnosť kľúčových slov a reklám s obsahom na stránke.

Kde zistíte hodnotu Quality Score:

Quality Score sa zobrazuje na stránke Campaigns v záložke Keywords, keď podržíte myš nad obrázkom bubliny, viď obrázok.

obrazok-1

Toto riešenie však nie je veľmi praktické, ak máte desiatky rôznych kľúčových slov. Jednoduchšie je nastaviť, aby sa vám Quality Score zobrazovalo automaticky vždy, keď si otvoríte záložku Keywords. Stačí kliknúť na Columns, vybrať Customize Columns a zaškrtnúť Qual. score, tak ako vidíte na obrázku.

obrazok-2

Teraz už budete mať prehľad o Quality Score všetkých vašich kľúčových slov a možete sa jednoducho zbaviť tých, ktoré sú na tom najhoršie alebo zmeniť vaše reklamy, ak zistíte že väčšina kľúčových slov má nízke skóre.