V rubrike Q&A vám každý mesiac prinášame tie najzaujímavejšie postrehy o novinkách a trendoch zo sveta online marketingu. Našich odborníkov sme sa tentokrát spýtali odkiaľ čerpajú informácie o marketingu? Ktoré zdroje sú pre vás najväčším pomocníkom pri vzdelávaní a získavaní informácií? Pozrite si našu anketu.

——————–

Michal Fickuliak, Project Consultant

Momentálne mám to šťastie, že pracujem vo Visibility, kde máme výborný program interného vzdelávania v oblasti digitálneho marketingu. Sledujem tiež ponuky najnovších kurzov na HubSpot Academy či slovenského IT learningu. Zaujímavým zdrojom informácií sú pre mňa aj rôzne newslettery s marketingovým obsahom, napríklad Geekout alebo Later.

 

Lucia Madalová, Account Manager

Mojím najobľúbenejším sprievodcom je, samozrejme, náš Visiguide, keďže v ňom nájdem užitočné rady a novinky od špecialistov, ktorých osobne poznám. Vzhľadom na čas sú pre mňa ideálne podcasty, ktoré si môžem pustiť pri behaní alebo cestou do a z práce. Spojím tak príjemné s užitočným. 🙂 Odporúčam napríklad The GaryVee Audio Experience a Marketing over coffee.

V neposlednom rade musím pochváliť to, že vo Visibility máme pravidelné interné vzdelávanie od jednotlivých oddelení a pondelkové know-how, ktoré nás „donútia“ vzdelávať sa aj v iných sférach marketingu, ako tie, na ktoré sa špecializujeme.

 

Mária Palkovičová, SEO Project Manager

Najjednoduchšou cestou, ako sa dostať k novinkám, sú pre mňa newslettery. Najvyčerpávajúcim newslettrom je pre mňa #SEOFOMO od Aleydy Solis. Rada mám Marš! od Mareka Šulika a odporučila by som tiež Marketingové čtivo od Filipa Podstavca.

Ďalšie odporúčanie nie je marketingové, ale technologické. Sobotné raňajky trávievam pri podcaste Klik od SME-čka, ktoré pripravujú Dávid Tvrdoň a Ondrej Podstupka (určite stojí za to prečítať si aj ich newsletter s rovnomenným názvom).

Oplatí sa sledovať aj Facebook skupinu SEOloger: Veřejná diskuse o SEO CZ / SK, kde sa človek dostane najmä k informáciám zo SEO praxe.

Spomeniem aj náš Twitter SEO by Visi, kde sa snažíme obsiahnuť čo najviac SEO noviniek. Ak chce človek držať krok s novinkami, odporúčam sledovať slovenskú, českú, aj medzinárodnú nielen SEO scénu.

 

Maroš Mokošák, Performance Specialist

Ako kľúčový a strategický partner Googlu na Slovensku sa dostávame k najnovším produktom od Google Ads na pravidelnej báze – priamo od našich accountov z Dublinu. Vďaka tomu môžeme testovať rôzne nové beta-verzie a posúvať výkonnostné kampane našich klientov na vyšší level.

 

Matej Orovan, Web Developer

Aby som správne odpovedal na otázku, tak nejak aktívne informácie o marketingu nevyhľadávam, skôr iba okrajovo. Počas mojej práce sa toho na mňa dosť nalepí, keď pracujem s ľuďmi, ktorí riešia priamo marketing. Vzdelávam sa a vyhľadávam informácie súvisiace s mojou prácou, ktorou je tvorba kódu webstránok (programovanie). Preto sa zameriavam na zdroje, ktoré neriešia priamo marketing.

Medzi skvelé stránky patrí Smashing Magazine, kde je množstvo užitočného obsahu pre inšpiráciu, ale aj priamo návody, ako niečo vytvoriť v kóde efektívne. Keďže nemám čas stále sledovať najnovší obsah, ktorý tam pribúda často, odoberám aj ich newsletter, kde vedia krásne vytiahnuť ten najzaujímavejší obsah, takže odporúčam.

Takmer každý deň navštívim aj Stack Overflow, keď si chcem nájsť čo najefektívnejší spôsob, ako niečo pripraviť, alebo keď nemám vôbec predstavu, ako by sa to vlastne dalo (hlavne pri práci s knižnicami alebo API). Na oplátku tam radím ostatným s vecami, ktoré viem ja. Medzi ďalšie zdroje patria rôzne konferencie, ako Codecon alebo WordCamp.