V rubrike Q&A vám každý mesiac prinášame tie najzaujímavejšie postrehy o novinkách a trendoch zo sveta online marketingu. Našich odborníkov sme sa tentokrát spýtali, bez akých online toolov sa pri svojej práci nezaobídu. Pozrite si našu anketu.
 

Ľuboš Sabo, Head of Sales

Najviac používam CRM, ale to je taký štandard.Chodím často na konferencie cez b2match.
Ale napríklad aj nástroj Loom je fajn. Teraz ho využívam na oslovenie nových klientov, ale tiež na komunikáciu s tými aktuálnymi. Klientom takýmto spôsobom posielam predstavenie agentúry, prezentujem naše referencie alebo samotnú cenovú ponuku alebo nejaký postup. Je to zaujímavejšie a efektívnejšie ako poslať obyčajný email. Na interné účely tiež používam Loom. Je to taká nadstavba k screenshotom – s hlasovým komentárom a možnosťou ukázať screenshot „v pohybe“. Často je to rýchlejšie ako napísať email a pre toho, komu to posielam, je to zase jednoduchšie ako ten email čítať.
 

Denis Csino, Marketing & Event manager

Keďže som čistokrvný „jablčkár“ používam predovšetkým appky, ktoré mi ponúkajú práve Apple zariadenia.  Na prvej obrazovke na iPhone mám widgety z appiek, s ktorými som v každodennom kontakte. Mojím základom je samozrejme Kalendár, v ktorom keď niečo nie je, akoby to ani neexistovalo.
Z meetingov či iných stretnutí si odnášam dôležité poznámky, ktoré si zapisujem do Notes, v ktorých mám kategórie na rôzne projekty a oblasti. Odtiaľ si vezmem tasky a zapíšem si ich do Reminders, ktoré slúžia ako môj to-do list na všetky úlohy. Mám ich zoradené rovnako ako Notes a podľa ich povahy im určujem priority.
Skúsil som už rôzne tooly a táto kombinácia sa mi zatiaľ osvedčila. Všetko spolu pekne komunikuje a svoje úlohy mám stále pred očami, aj keď sa rozhodnem ísť trochu poscrollovať internety. 🙂
 

Pavol Schejbal, Head of Client Services 

Ako človek, ktorý denne rieši množstvo projektov, využívam pomerne širokú paletu online nástrojov. Úplným základom je pre mňa Google workspace, kvôli jednoduchej kolaborácii s kolegami, ľahkému prístupu k dokumentom z akéhokoľvek miesta a triedeniu úloh. Pre prehľadné vedenie projektu s klientmi sa mi osvedčili BasecampSlack, social media plánovanie cez Kontentino. V dennodennej komunikácii sa raz začas každému zíde kontrola gramatiky v anglickom jazyku, ja používam Grammarly. Chýbajúca diakritika? Žiadny problém s Dopĺňačom diakritiky.
Pri práci s podkladmi je výhodou, keď si niektoré drobné úkony viem urobiť sám a nemusím otravovať kolegov. Preto používam na zmenšenie dátovej veľkosti Tiny PNG, na konvertovanie videí Online video converter, na tvorbu titulkov do videí Subtitlebee (i keď v slovenčine nefunguje perfektne, ale stále ušetrí kopu času), na generovanie faviconu zas Favicon.io. Na posielanie väčších súborov preferujem Wetransfer.
 

Jaro Uram, Project manager

Pri práci SEO špecialistu sa nezaobídem bez trojice nástrojov Marketing Miner, AhrefsScreaming Frog. Pre plnohodnotné výstupy určite odporúčam platené verzie, ktoré máme aj u nás v agentúre.
Marketing Miner používam pri analýzach kľúčových slov, konkrétne je užitočný najmä na zisťovanie pozícií stránok klientov vo výsledkoch vyhľadávania alebo na návrhy slov, ktoré sa vyhľadávajú. Ahrefs používam hlavne na analýzu konkurencie alebo si ním pomáham pri linkbuildingu. Pomocou Screaming Frogu viem napríklad počas auditovania identifikovať chybné alebo chýbajúce on-page atribúty. Na tvorbu dokumentov, plánovanie alebo komunikáciu využívam výhradne „nástroje“ od Googlu, čiže Drive, kalendár, Meet alebo Hangouts.
 

Zuzana Lehocká, Graphic designer

Som veľkým fanúšikom vzdelávacích aplikácií, preto najviac času trávim práve s aplikáciami ako Skillshare, Domestika alebo Masterclass. Počúvam ich v MHD, vo vani aj pri kávičke na záhrade.
Praktické nástroje, ktoré mi pomáhajú pri práci, slúžia skôr pre inšpiráciu. Obľúbila som si napríklad Adobe Capture, ktorý mám v mobile (z obyčajnej fotky vie okamžite vyabstrahovať farebnú paletu, vytvoriť pattern alebo aj povrchový materiál pre 3D model. Dokáže tiež identifikovať písmo, alebo aspoň nájsť príbuzné. Je to samozrejme prepojené s knižnicami v Adobe Cloud, čo je veľmi praktické a pomáha udržiavať tieto inšpirácie usporiadané).
Na rýchle načmáranie nápadu, ak ho chcem mať v digitálnej podobe, využívam Procreate.
Na kontrolu typografických chýb je perfektný nástroj Typopo od slovenského dizajnér Braňa Šandalu. Pre dennú dávku inšpirácie mám v browseri nainštalovaný add on Muzli, alebo (skôr pre pobavenie než pre praktické využitie) explorujem rôzne online nástroje, ako napríklad Randomatizm.