Ak máte firmu alebo ste verejne známa osoba, monitorovanie online reputácie by malo byť dôležitou súčasťou vášho marketingu. Monitoringom možno odhalíte zaujímavosti, ktoré by ste nečakali.

My sme sa pozreli na zúbok vybraným slovenským firmám a zostavili rebríček ich popularity. Index online reputácie je prvý rebríček online reputácie firiem na Slovensku a budeme ho pre vás aktualizovať každý polrok.

Index online reputácie alebo ,,Koho majú na internete najradšej”

V roku 2010 vznikol projekt Reputation.sk venujúci sa online reputačnému manažmentu a budovaniu dobrého mena na internete. V rámci neho sme pre vás v tom istom roku a následne v roku 2013 pripravili zaujímavý report online reputácie slovenských firiem. V reporte bol hodnotený sentiment výsledkov vo vyhľadávaní na Google.sk po zadaní názvu firmy. Hodnotilo sa teda, v akom zmysle (sentimente) sa o firme hovorí.

RM_infografika.pdf-page-001-724x1024

Tento rok sme sa rozhodli report rozšíriť a ísť viac do hĺbky. Ak chcete monitorovať svoju online reputáciu čo najpodrobnejšie, mali by ste totiž brať do úvahy viacero faktorov. My sme vybrali štyri, ktoré sú z nášho pohľadu najdôležitejšie a vytvoria vám úvodný prehľad o tom, čo si o vás myslí verejnosť.

Medzi tieto faktory patrí:

  • hodnotenie sentimentu prvých 10 výsledkov vo vyhľadávaní na Google.sk,
  • veľkosť publika na sociálnych sieťach,
  • počet zmienok na veľkých slovenských portáloch ako je SME.sk, Aktuality.sk, Pravda.sk,
  • počet indexovaných stránok na Google.sk.

Ak vás zaujíma konkrétna metodológia, viac si o nej prečítajte na stránke indexu online reputácie.

Hodnotených bolo spolu 108 firiem

Pri hodnotení sme sa zamerali na deväť oblastí a dokopy hodnotili 108 firiem. Medzi nimi boli banky, komerčné poisťovne, zdravotné poisťovne, telekomunikačné služby, leasingové spoločnosti, online obchody, politické strany, vysoké školy či cestovné kancelárie.

Orange Slovensko vyhral, „leasingovky” sú na konci chvosta

Z vyše stovky firiem, ktoré boli zahrnuté do prvého Indexu online reputácie, má najpočetnejšie publikum Orange Slovensko, ktoré sa môže pýšiť skoro ôsmimi miliónmi fanúšikov na svojom globálnom účte na Facebooku a celkovo veľkou popularitou na sociálnych sieťach. Druhé miesto získal Slovak Telekom a tretie politická strana Sloboda a Solidarita. Aj oni majú početné fanúšikovské publikum, no takisto sa o nich veľa píše na slovenských portáloch.

Na poslednom mieste s najnižšou aktivitou na internete a s neexistujúcimi účtami na sociálnych sieťach sa umiestnili leasingové spoločnosti, ako napríklad PSA Finance Slovakia, IKB Leasing, VFS Financial Services a Toyota Financial Service.

Záver

Našim cieľom pri zostavovaní Indexu bolo hlavne upovedomiť firmy o tom, že na online reputácii záleží. Je stále častejšie, že ľudia zadajú názov spoločnosti alebo vaše meno do vyhľadávača a „overia” si vás online. Prečítajú si recenzie na produkty alebo sa o nich porozprávajú na internete s ostatnými. Preto by mala byť kontrola firemnej povesti v online prostredí a vo výsledkoch vyhľadávania bežnou súčasťou podnikania každej firmy.