Pracovná náplň CEO VISIBILITY
Veľmi často dostávam otázku, čo robím celé dni, a teda aká je moja reálna pracovná náplň. Otázka je to, samozrejme, legitímna a pokúsim sa ju zodpovedať v tomto príspevku.
Na úvod trošku histórie. 🙂 Vo VISIBILITY som od prvého dňa, keďže sme ju zakladali spolu s mojím spoločníkom Radom. Čo som sa za ten čas naučil, si môžete prečítať v tomto článku.
V podstate za tých zhruba 7 rokov som si prešiel všetkými pozíciami. Robil som linkbuilding, PPC kampane, vyhodnocoval webovú analytiku, drobné grafické práce (áno, dokonca aj to), pôsobil som ako account manager, upratovačka, inštalatér, sťahovák, technický pracovník, vodič či obchodník. Myslím, že nie jeden majiteľ agentúry alebo akejkoľvek inej firmy sa tiež nájde v obdobných pracovných úlohách.
Je to ale zhruba pol roka, čo som sa fyzicky presťahoval do Prahy, odkiaľ fungujem väčšinu času. Do Bratislavy chodím v priemere raz za týždeň až 10 dní, inak som prítomný virtuálne. Tých dôvodov, prečo som sa aj s rodinou presunul na západ, je viacero. Jednak je to česká pobočka VISIBILITY, ktorej sa vždy dá pomôcť. Samozrejme, obchodné možnosti, ktoré Praha ponúka, a v neposlednom rade aj zmena prostredia, ktorá tiež nie je občas na škodu.
Môj odchod ale znamenal aj to, že som žezlo exekutívneho vodcu v slovenskej agentúre prenechal Júlii, aj keď neustále pôsobím ako tieň, čo tak skoro nezmizne. 🙂 A keďže v českej VISIBILITY nemám pevne stanovenú pracovnú funkciu, moje počínanie môže vyvolávať dojem, že nerobím už vôbec nič. A teda tento článok má byť jednak mojou úprimnou snahou obhájiť sa a, samozrejme, tiež otvorene ukázať, akým aktivitám sa reálne venujem, pretože vo VISIBILITY vyznávame kultúru otvoreného šírenia informácií. Nezaručujem, že to bude niekomu užitočné, ale možno inšpiruje alebo zodpovie pár otázok (tento článok je rovnako určený aj našim interným ľuďom).
Všetko sa začína a končí kalendárom
V blízkych kruhoch som známy veľmi dobrým time managementom a plánovaním. Snažím sa mať vo veciach poriadok a aj to je dôvod, prečo mám všetky pracovné a niektoré súkromné aktivity zapísané vždy v Google kalendári. K téme time managementu som ešte dávnejšie pripravil aj niekoľko tipov:
Jednoduché pravidlo hovorí o tom, že čo nemám v kalendári, to neexistuje. Na jednu stranu ma to neuveriteľne oslobodzuje, pretože si viem veci efektívne plánovať a vypustiť z hlavy, na druhú stranu potrebujem mať Google kalendár vždy pri sebe, aby som vedel fungovať.
Po mojom presune do Prahy sa stále venujem väčšine aktivít, ktoré som riešil aj predtým. Veľká väčšina môjho času tvorí obchod (klienti, ponuky, riadenie obchodu a vyhodnocovanie), v závese sa drží marketing VISIBILITY (články, webináre, konferencie). Dôležitý je tiež všeobecný networking (rôzne eventy, stretnutia a pod.), rozvoj obchodno-profesných vzťahov (ADMA, Google) a, samozrejme, občas prispejem aj k niečomu z pohľadu produktov alebo všeobecnej firemnej stratégie. Úplne posledný bod je rozvoj medzinárodných aktivít, ktoré sa snažíme vo VISIBILITY postupne rozvíjať.
Toľko sumár. Ako to ale vyzerá v praxi? Toto je príklad môjho týždňového kalendára:
Samozrejme, každý týždeň je trochu iný, niekedy do toho vojde pracovná cesta mimo SR, konferencia či workshop v Google. Deň väčšinou začínam skoro ráno, aby som stihol prípadný šport a mohol ísť domov za rodinou v rozumnom čase podvečer.
Čo teda presne robím?
Aby som bol ešte presnejší v tom, čo bežne v pracovnom týždni robím, tak som pripravil jednoduchú mindmapu:
Samozrejme, nie všetkým hore uvedeným aktivitám sa venujem na 100 %, napríklad na kvality manažment či procesy máme v agentúre ľudí. Občas sa ale vyskytne situácia, keď treba, aby som priložil ruku k dielu, a preto to v prehľade uvádzam.
A aby som dokázal, že som štatisticky založený človek, tak toto je môj týždeň v percentách (znovu to berte ako hrubý odhad vzhľadom na rozdielnosť dní a aktivít):
Ako som už napísal vyššie, neviem či tento článok bude niekomu k niečomu, ale rád zdieľam know-how a informácie, lebo len tak vieme nakopnúť svet okolo seba a, samozrejme, budem rád za akékoľvek komentáre či zdieľanie skúseností pod článkom. 🙂