Spoločnosti GroupM UK a Nielsen pred pár dňami zverejnili zaujímavú štúdiu o preklikoch vo výsledkoch vyhľadávačov.

Testovanie sa zúčastnilo 28 miliónov Britov, ktorý vykonali počas júna 2011 viac ako 1,4 miliardy vyhľadávaní. Vyhľadávalo sa v Google a Bingu.

Aké sú výsledky? Až 94% užívateľov kliká na organické neplatené výsledky, zvyšných 6% tvoria platené pay per click odkazy.

Priemerne mali najviac kliknutí prvé tri neplatené výsledky – až 68% všetkých preklikov.
Čo sa týka vyhľadávania konkrétnych značiek, tak tu je toto číslo ešte vyššie – 90% (z toho až 80% preklikov bolo na prvý neplatený odkaz). Pri vyľadávaní nebrandových kľúčových slov je situácia tiež zaujímavá – na prvé tri neplatené odkazy kliklo 61% užívateľov, na zvýšné pozície 39%.

Výsledky boli rozdelené aj podľa segmentov podnikania. Na prvý neplatený odkaz klikajú užívatelia najviac v týchto segmentoch: letenky, financie, online hry, móda alebo auto-moto. Naopak, najmenej je to v segmentoch ako elektronika, dom a záhrada alebo software.

Z výsledkov teda jasne vyplýva, že užívatelia aj naďalej uprednostňujú neplatené výsledky na prvých pozíciách vyhľadávania pred platenými. Aj napriek tomu, že majú stále menší priestor na úkor platenej reklamy a personalizovaných výsledkov. Treba brať samozrejme do úvahy, že údaje boli zozbierané vo Veľkej Británii a nie sú platné globálne. Celú infografiku nájdete nižšie.

(Zdroj: MEC a Neo Mammalian Studios)