Padla Vám návštevnosť webu prudko dole?
Internet je miesto veľmi zradné, hlavne vtedy, keď Vaša návštevnosť v plnej miere závisí od Google či iného vyhľadávače, lebo v priebehu sekundy môžete padnúť na úplné dno.
Stalo sa mi to ešte minulý rok, keď som pár mesiacov pracoval na optimalizácii jedného webu a darilo sa, web sa zobrazoval na prvých pozíciách na tri hlavné kľúčové slová. To však netrvalo dlho, pretože pán Google sa rozhodol jedného dňa zásadnejšie zmeniť algoritmus. Výsledkom toho bol prepad môjho webu na dve z troch slov, čo malo vplyv na návštevnosť asi takýto:
A čo sa vlastne stalo? Google jednoducho začal ignorovať webstránky, kde bol vložený iframe, ktorý vlastne tvoril kostru stránky (teda väčšinou affiliate stránky).
Prepad pozícií či návštevnosti však nemusí mať za následok len zmena algoritmu. Dôvodov môže byť hneď niekoľko, od dočasného výpadku v indexe, či SEO aktivity konkurenčných stránok až po Sandbox či dokonca BAN. Niekedy môže návštevnosť klesnúť len mierne (nie tak výrazne ako v prvom prípade) ako napríklad tu:
Vtedy sa dajú príčiny hľadať priamo v Google Analytics, kde si môžete nastaviť pokročilé segmenty podľa zdrojov návštevnosti a vyhľadávaných kľúčových slov a hneď uvidíte, ktorý zdroj návštevnosti zapríčinil pokles celkovej návštevnosti stránok:
Ak vidíme, že návštevnosť z niektorých zdrojov (slov) sa nezmenila ani po poklese, naopak jeden zdroj zapríčinil globálny úpadok (ako v prípade hore), sme bližšie k vyriešeniu záhady. Ale nie vždy sa nám ju vyriešiť podarí, hlavne vtedy, ak sme na webe zásadné zmeny nerobili, nezmenili sme ani SEO aktivity a konkurencia sa nijako nepohla, vtedy nám pravdepodobne neostáva nič iné iba počkať, či to nie je iba dočasný výpadok či posun v SERPe a všetko sa skoro vráti naspäť, alebo je to stav trvalý a vtedy nám neostáva nič iné iba si na Google ponadávať..