Oslovte návštevníkov vášho webu na Facebooku
Chceli by ste reklamou na Facebooku osloviť ľudí, ktorí navštívili váš web? Vďaka Custom Audiences (po slovensky okruhy užívateľov) si viete vytvoriť ich zoznam a zacieliť na nich Facebook reklamu.
O okruhoch užívateľov som na našom blogu písal prvýkrát už pred dvomi rokmi. Vtedy sa tieto okruhy dali vytvárať len cez prehliadač Chrome s rozšírením Power Editor. Dnes si ich môže vytvoriť každý a pribudli aj nové zdroje, z ktorých okruhy vznikajú.
Jedným zo zdrojov môžu byť aj návštevníci vášho webu. Ide teda o istú formu remarketingu, ktorú možno poznáte z Google AdWords. Tu je oficálna definícia od Google:
Remarketing umožňuje zobrazovať reklamy ľuďom, ktorí v minulosti navštívili vaše webové stránky alebo použili vašu mobilnú aplikáciu. Keď ľudia odídu z vášho webu bez toho, aby si napríklad niečo kúpili, remarketing vám umožňuje znova ich osloviť zobrazovaním relevantných reklám, zatiaľ čo prehliadajú web, používajú mobilné aplikácie alebo vyhľadávajú na stránkach Google.
V našom prípade teda platí všetko spomenuté, okrem toho, že namiesto prezerania webu, používania stránok alebo googlenia sú vaši návštevníci na Facebooku.
Ako nájdem návštevníkov?
V prvom rade si musíte vytvoriť okruh užívateľov vášho webu. Prihláste sa do Facebooku a otvorte si podstránku “Audiences”. Vpravo hore kliknite na “Create Audience” a potom na “Custom Audience”.
Z ponuky vyberiete “Custom Audience from your Website”
Teraz máte na výber päť možností. Okruh môžete vytvoriť z týchto návštevníkov:
- Všetci návštevníci vášho webu (napr. visibility.sk),
- Návštevníci, ktorí navštívili špecifickú podstránku (napr. visibility.sk/blog),
- Návštevníci, ktorí navštívili špecifickú podstránku, ale vylúčite tých, ktorí navštívili inú podstránku (napr. navštívili visibility.sk/blog, ale chcete vylúčiť tých, ktorí navštivili visibility.sk/sluzby),
- Návštevníci, ktorí navštívili váš web, ale neboli na ňom posledných 180 dni,
- Vlastná podmienka (kombinácia predchádzajúcich možností, napr. navštívili navštívili visibility.sk/blog, ale už na ňom 45 dní neboli)
Vyplňte potrebné údaje a kliknite na “Create Audience”.
Teraz musíte na vašu stránku vložiť zdrojový kód, aby sa mohli zbierať dáta o návštevníkoch.
Kliknite na “Pixel Details” a skopírujte si zdrojový kód.
Ten je potrebné vložiť medzi <head> a </head> tagy na všetkých vašich podstránkach, alebo na tých, ktoré ste si špecifikovali pri vytváraní okruhu.
Ak ste urobili všetko správne, tak sa vám pri vašom okruhu bude zobrazovať “Ready” a postupne sa bude zvyšovať počet ľudí v ňom.
Netreba zabúdať na to, že ľudia v okruhu nepribudnú hneď, musia sa najskôr nazbierať. Čím viac návštevníkov máte, tým viac ľudí sa v okruhu objaví.
Ako ich oslovím reklamou?
Teraz, keď sme našli návštevníkov nášho webu, ich môžeme osloviť reklamou zacielenou presne na nich. Klikneme na “Create Ad”.
Vyberiete si typ reklamy a v časti “Publikum” budeme mať prednastavný váš okruh užívateľov.
Aké to má výhody?
Cielenie
Najväčšou výhodou je už samotný fakt, že môžete vašu reklamu presnejšie zacieliť na menšiu cieľovú skupinu.
- Môžete napríklad osloviť ľudí, ktorí navštívili podstránku so zľavnenými produktami a chcete im ju pripomenúť aj na Facebooku,
- Alebo môžete čitateľom vášho blogu pripomenúť nový článok na blogu,
- Opustili vaši návštevníci nákupný proces v určitom kroku na konkrétnej podstránke? Skúste sa im pripomenúť na Facebooku,
- Oslovte ľudí, ktorí už dva mesiace neboli na vašom webe a ukážte im novú ponuku produktov, ktorú predtým nikdy nevideli a mohla by ich zaujať.
Možností je skutočne veľa, stačí len zamyslieť a vytvoriť rôzne varianty ohruhov.
Cena za preklik
Veľkou výhoudou je aj to, že cena za preklik pri takýchto kampaniach môže byť nižšia ako pri klasických kampaniach. Platí tu pravidlo, že čím menší okruh zacielite, tým menej zaplatíte za samotnú reklamu.
Záver
Okruhy užívateľov na Facebooku sú zaujímavou a bezplatnou alternatívou k rôznym iným remarketingovým službám. Pri správnom nastavení dokážete vaše reklamy zacieliť ešte presnejšie a lacnejšie ako doteraz.