Od začiatku februára máme nového kolegu a projektového manažéra pre poľský trh. Volá sa Kazimierz Popławski a je z Varšavy, kde vyštudoval medzinárodné vzťahy na Varšavskej univerzite. Spýtali sme sa ho pár otázok:

Ako dlho sa venuješ online marketingu?
Pracujem – viac či menej profesionálne – v online marketingu už niekoľko rokov a mám skúsenosti s projektami v rôznych spoločnostiach – či už v agentúre, ale aj v korporáciách a firmách, ktoré si SEM zabezpečovali sami.

Čo ťa zaujalo na online marketingu?
Online marketing je mocná marketingová technika, ktorá v posledných rokoch zmenila celé trhy. Získava čoraz viac priestoru v marketingových rozpočtoch na úkor tradičných marketingových kanálov. Navyše prináša hneď niekoľko rôznych spôsobov ako dosiahnuť ciele a je tak presnejšia a efektívnejšia pri získavaní klientov.

Aký je tvoj názor na SEO?
SEO je novým členom v “rodine” marketingových techník a určite je to veľmi užitočný a efektívny spôsob ako získavať nových klientov, čitateľov alebo návštevníkov. Na prvý pohľad sa môže zdať, že sa SEO zo súčasnej pozície nemá kam posunúť, ale osobne si myslím, že získa väčšie využitie – nie len na zvýšenie návštevnosti, aj na  zlepšenie PR a zvýšenie predaja.

Je SEO rozšírené aj v Poľsku?
V posledných rokoch zaznamenalo SEO veľký rozvoj a je obľúbené v segmentoch ako bankovníctvo, poisťovníctvo, predaj leteniek a zájazdov, e-commerce a podobne. Rozpočty firiem na SEO rastú a s nimi rastie aj konkurencia medzi agentúrami.

Ako sa ti páči v Bratislave?
Som tu dva týždne, čo je veľmi málo na to, aby som si utvoril komplexný názor. Moje prvé dojmy sú také, že Bratislava je naozaj “little big city”. Aj keď mesto nie je najväčšie, tak má svoje okúzĺujúce miesta ako Staré Mesto, hrad a zaujímavé architektonické a urbanistické príklady z minulosti – námestia, budovy alebo celá mestská časť Petržalka. Najviac ma udivuje atmosféra mesta – je to najtichšie a najkľudnejšie hlavné mesto, aké som doteraz navštívil.