Nové optimalizovanie reklám s údajmi od Analytics priamo v účte AdWords
Google AdWords spravil ďalší krok vpred, implemetnoval informácie z Google Analytics priamo do stĺpcov výkonnosti.
Po novom si po nastavení AdWords na import údajov s Google Analytics, budete môcť pozrieť napríklad počet stránok na návštevu, mieru vracajúcich sa návštevníkov, bounce rate alebo priemerný čas na stránke. Tieto údaje sú nevyhnutné k analýze a optimalizovaní Google AdWords kampaní. Po nastavení importu, jednoducho pridáte stĺpce do výsledkovej tabuľky v kampani a môžte začať analyzovať.
Pozrime sa spolu, ako nám tieto údaje môžu pomôcť pri optimalizácií reklám AdWords
- V prvom rade zistíme, ktoré reklamné skupiny prilákajú najviac ľudí zaujímajúcich sa o našu tému. Túto informáciu vyčítame s priemerného času stráveného na stránke. Ak vidíme reklamnú skupinu s časom nad dve a viac minút, vieme že reklamná skupina je relevantná a naopak pod minútu je pravdepodobne nerelevantná. Čiže ju treba optimalizovať alebo úplne pozastaviť
- Viac možností k rýchlejšej optimalizácií prinášajú aj ostatné údaje. Ak si necháte zoradiť výsledkovú tabuľku pri reklamách, alebo kľúčových slovách napríklad podľa bounce rate. Viete zistiť, ktoré z kľúčových slov alebo reklám majú význam a ktoré nie. Týmto spôsobom ľahko znížite bounce rate a v konečnom dôsledku zvýšite mieru konverzie. Nepodarilo sa zvýšiť mieru konverzie, aspoň viete že vášmu marketingu čosi chýba. Možno motivácia napr. zľavový kupón, zvýhodnené členstvo atď.
- Pomocou týchto údajov identifikujte tiež chyby zacielenia a zlé landing page. Ako? Stane sa že niektoré z reklám vykazujú viaceré zlé výsledky. Majú vysoký bounce rate a nízky priemerný čas na stránke? Pravdepodobne sú použité nesprávne kľúčové slová, alebo reklamné texty. Tiež stojí za zamyslenie otázka: sú dobre zacielené?
Každopádne odporúčame tieto údaje pravidelne sledovať. Môžu Vám ušetriť mnoho času a hlavne nákladov na kampane Google AdWords. A čo je podľa nás prvoradé priviesť to správne publikum, z ktorého sa stanu zákazníci alebo partneri.
„My vo VISIBILITY sa z toho veľmi tešíme. Vďaka týmto údajom vieme promptne riešiť optimalizáciu kampaní pre našich klientov. Tiež dokážeme znižovať náklady a efektivitu reklám a reklamných skupín.“