navstevnostVeľa firiem či webov pokladá údaje o návštevnosti svojej stránky za intímne a neradi sa chvália pred verejnosťou či konkurenciou. Možno sa hanbia za slabé výsledky alebo naopak sú až príliš skromní.

AIM Monitor je asi najznámejší online monitor návštevnosti webových stránok, ktorý viac menej slúži hlavne pre zadávateľov reklamy- teda pre komerčné účely a predaj bannerovej reklamy na týchto portáloch.

Naj.sk je ďalšia známa slovenská služba, po registrácii a vložení kódu na stránky sa údaje o návštevnosti vašej stránky objavia aj v katalógu naj.sk, kde sú jednotlivé weby rozdelené do kategórií. Naj.sk má otáznu presnosť merania, väčšinou ho využívajú malé webíky, ktoré sa chcú pochváliť každým návštevníkom, ktorý k nim zavíta a nehanbia sa tieto údaje uverejniť aj na svoju stránku.

Veľmi nás ale prekvapil fakt, že na Naj.sk sú momentálne zaregistrované aj väčšie a známe slovenské weby, ktoré sa predajom reklamy nezaoberajú a preto vlastne nemajú dôvod takéto štatistiky zverejňovať. V top 5 najnavštevovanejších stránok na Naj.sk nájdete okrem iného aj stránky Slovenskej Sporiteľne na druhom mieste (priemerne okolo 35 tisíc návštev denne), nasledované T-mobilom s cca 25 tisícami návštev za deň a ku koncu Marca sa pravideľne na popredných miestach zobrazovali aj stránky Daňového riaditeľstva SR. Samozrejme databáza Naj.sk obsahuje stovky webov z rôznych odvetví, ak napríklad podnikáte v niektorom z nich na internete, určite odporúčame len tak pre informáciu skontrolovať konkurenciu, aspoň budete vedieť, ako ste na tom.