Šťastný Medzinárodný deň žien!

Každý rok 8. marca oslavujú ľudia po celom svete Medzinárodný deň žien. Je to deň, keď sa oslavujú a ctia úspechy žien. Je viac než zrejmé, že práve ženy prispievajú svojimi skúsenosťami, znalosťami a zručnosťami do rôznych oblastí nášho života. Tento deň slúži na to, aby sme si to pripomenuli.

Sviatky, ako aj medzinárodné dni, sú skvelou príležitosťou pre rôzne netradičné aktivity a inšpiratívne kampane. Výnimkou nie je ani MDŽ, jeden z najpopulárnejších dní v roku, na ktorom sa „zviezli” mnohé značky.

Od provokatívnej kampane Calvina Kleina pre ázijský trh až po snahu spoločnosti Netflix o vytvorenie priestoru pre rozmanitosť – existujú rôzne spôsoby, ako môžu značky podporiť tento deň. Pozrime sa teda na kampane venované ženám, ktoré určite stoja za pozornosť.

1. Dove, Real Beauty

Ide o jednu z najslávnejších kampaní Medzinárodného dňa žien. V roku 2004 spoločnosť Unilever propagovala tento deň svojou značkou kozmetiky Dove. Ako sa vidia ženy a ako ich vníma okolie? Na zodpovedanie tejto otázky si spoločnosť Unilever pozvala do kampane Gila Zamoru, forenzného umelca z FBI. Viac slov netreba, pozrite si túto skvelú kampaň.

2. PayPal, #BalanceForBetter”

Spoločnosť PayPal v kampani pre MDŽ zverejnila video,ktoré predstavuje podnikateľky vo vedúcich pozíciách. Hovoria v ňom o svojich nápadoch a skúsenostiach so snahou o nastolenie rovnováhy medzi mužmi a ženami v práci. Celé video vyrobil tím žien.

V úvode videa sú na obrazovke zobrazené štatistické údaje o nerovnováhe oboch pohlaví, ktoré vzbudili veľkú pozornosť. Okrem videa PayPal podporil aj podnikanie žien. U vybraných predajcov a po každom nákupe poskytol dar v hodnote 2 dolárov. Táto kampaň prebiehala od 8. marca do 23. marca 2019.

3. Calvin Klein #MyCalvins

Na uznanie Dňa žien si značka Calvin Klein pripravila reklamnú kampaň na mieru pre ázijský trh. Zamerala sa na posilnenie postavenia a spochybnenie tradičných rodových noriem. Táto kampaň skúma koncepcie ženstva v ázijských kultúrach a pozornosť venuje ženám, ktoré robia odvážne osobné vyhlásenia o svojej rodovej identite a prekážkach, ktorým čelia.

4. NetflixMake Room

Na čele novej kampane pre Netflix stojí herečka Uzo Aduba. Hovorí v nej o tom, ako streamovacia platforma vytvára priestor pre rôzne príbehy, ktoré si v Hollywoode vždy nenájdu cestu.

5. ReebokBruises Can Be Good

Isobar, digitálna agentúra z Dentsu, ktorá sa zaoberá digitálnymi riešeniami pre Reebok India, vydala na Medzinárodný deň žien provokačnú kampaň – #BruisesCanBeGood. Sociálny experiment, ktorý predstavuje skutočného bojového umelca, ešte viac podčiarkuje komunikáciu značky určenú aj pre ženy – #FitToFight.

Podľa Národného prieskumu o zdraví rodiny, čelila každá tretia žena vo veku od 15 rokov v Indii domácemu násiliu v rôznych formách. Preto kampaň #BruisesCanBeGood upozorňuje na krutú realitu.