Facebook pred pár dňami spustil pre zadávateľov reklamy zaujímavú službu Custom Audiences, v ktorej si môžete vytvárať vlastné okruhy užívateľov a následne ich osloviť reklamou.

O čo teda ide? Princíp služby je jednoduchý – nahráte zoznam kontaktov z externého súboru (emailová adresa, telefónne číslo, Facebook ID) a služba vyhľadá ich kontá priamo na Facebooku. Takéto zoznamy sa dajú využiť viacerými spôsobmi. Ste firma, vo svojej databáze máte stovky emailov, ktoré odoberajú váš newsletter a chceli by ste týchto ľudí osloviť priamo na Facebooku, aby napríklad lajkli vašu FB stránku. Výhodou takéhoto okruhu užívateľov je možnosť presnejšieho zacielenia a fakt, že oslovujete ľudí, ktorí vám dobrovoľne dali svoj kontakt. Získanie konverzie by tak malo byť jednoduchšie ako keď oslovujete široký okruh ľudí zacielených len podľa veku, pohlavia, atď.

Okruhy užívateľov sa vytváraju v Power Editore. Je to bezplatný nástroj s rozšírenými možnosťami na vytváranie a spravovanie reklamy na Facebooku. Ak ho chcete používať, tak musíte mať nainštalovaný Google Chrome s rozšírením Facebook Power Editor. Podrobnejšie informácie o editore nájdete v tejto príručke priamo od Facebooku (anglický jazyk.). Po nainštalovaní  ho nájdete priamo v prehliadači medzi ostatnými nástrojmi alebo na tomto linku.

Otvorte si Power Editor. Pre vytvorenie zoznamu kliknite na Custom Audiences a potom na Create Audience.

Nahrajte váš súbor (vo formáte CSV alebo TXT) a kliknite na Vytvoriť. Vytváranie zoznamu trvá dosť dlho, môže to byť kludne aj viac ako hodina. Záleží od objemu údajov, ktoré ste nahrali.

Nezabudnite po hodine kliknúť na tlačidlo Check Updates lebo budete na výstup čakať 24 hodín ako ja a až potom vás tam napadne kliknúť 🙂

Ak ste nahrali správne dáta, tak sa vám zobrazí počet užívateľov vo vašom okruhu.

 Potom už možete priamo v Power Editore vytvoriť reklamu zacielenú na váš okruh užívateľov.

Custom Audiences je určite zaujímavá služba, ktorá rozširuje dosť obmedzené možnosti cielenia reklamy na Facebooku. To, či bude skutočne užitočná, sa ukáže až v budúcnosti po testovaní vo viacerých reklamných kampaniach.